فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با ارائه ۱۶ پیشنهاد، خواستار اجرای سیاست‌ها و اقداماتی از سوی وزیر بهداشت در جهت افزایش انگیزه و جلوگیری از فرسایش روحی و جسمی پرستاران شد.

16 پیشنهاد به وزیر بهداشت درباره جلوگیری از فرسایش روحی و جسمی پرستاران

سلامت نیوز:فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با ارائه ۱۶ پیشنهاد، خواستار اجرای سیاست‌ها و اقداماتی از سوی وزیر بهداشت در جهت افزایش انگیزه و جلوگیری از فرسایش روحی و جسمی پرستاران شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران پیرو نشست هم اندیشی این ستاد با اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری کشور، هیأت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ، نمایندگان پرستاری نیروهای مسلح و رؤسای دانشکده‌های پرستاری و مامایی و مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران، در نامه‌ای خطاب به  سعید نمکی، وزیر بهداشت  به ارائه پیشنهادهایی برای جهت افزایش انگیزه و جلوگیری از فرسایش روحی  و جسمی پرستاران به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا پرداخت.


اهم پیشنهادهای نشست ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران به شرح زیر است:
۱-تدوین آیین نامه مصوب کشوری در بالاترین سطح حاکمیتی با هدف تامین مطالبات مادی و معنوی پرستاران اعم از قوانین یا خواسته‌های معوق و نیز لحاظ ساز و کارهای مناسب در قالب شیوه نامه تشویقی پرستاران


۲- تصویب حرفه پرستاری به عنوان یکی از مشاغل حاکمیتی و جاری سازی قوانین موضوعه مرتبط در این خصوص جهت پرستاران.


۳- اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که می‌تواند بدوا از رویه‌های (پرسیجرهای) پر تکرار و منحصر به فرد مراقبت پرستاری آغاز شده و به تدریج به همهه امور مراقبتی تسری یابد. اجرای این مهم در شرایط حاضر از ضرورت بالایی به جهت مضاعف کردن انگیزه پرستاران برخوردار است.


۴- بستر سازی عاجل شرایط استخدام پرستاران شرکتی، قراردادی و سایر پرستاران دانش آموخته غیر شاغل در سهمیه استخدامی سال جاری


۵- تسری قانون ایثارگران به پرستارانی که به عنوان مدافعان سلامت در حین خدمت رسانی به مددجویان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند.


۶- تمهید بسته حمایت مالی متناسب با کرامت پرستاران که در خط مقدم مبارزه با بیماری قرار دارند؛ به گونه‌ای که مشوق‌های مالی مشمول رقم درخور و افزایش دهنده روحیه خدمتی از بعد مالی باشد.


۷- اتخاذ تمهیدات لازم توسط شهرداری تهران به منظور تخصیص سهمیه ترافیک در سال جاری به صورت رایگان یا با اعمال تخفیف مناسب از طریق نظام پرستاری تهران بزرگ به پرستاران بالینی شاغل در بخش‌های بستری مبتلایان به کرونا ویروس بیمارستان‌های تهران در صورت اجرای طرح ترافیک.


۸- تدوین بسته‌های حمایت بیمه‌ای شامل بیمه درمانی پرستاران و بیمه عمر ایشان. وفق اطلاعات موجود پرستارانی که به ویژه در بخش‌های غیر دولتی مشغول به خدمت هستند و به بیماری مبتلا شده‌اند و یا نیاز به اقدامات تشخیصی دارند باید با هزینه‌های گزاف و به صورت آزاد نسبت به تهیه دارو یا انجام آزمایش‌های تشخیصی مبادرت کنند.


۹-  اعمال تسهیلات و راهکارهای حمایتی از بیمارستان‌های خصوصی تا در شرایط خطیر کنونی مجبور به تعدیل نیرو از جمله همکاران شریف کادر پرستاری نگردند.


۱۰- پیشنهاد می‌شود تا در اسرع وقت نسبت به استخدام و به کارگیری این دسته از پرستاران تعدیل شده که از قضا واجد تبحر و تجربه کافی هستند، در بیمارستان دولتی و دانشگاهی اقدام عاجل و مقتضی صورت پذیرد.


۱۱- همسان سازی پرداختی به کارکنان درمانی نیروهای مسلح، مشخصا تسری افزایش ۵۰ درصدی مزایای اعمال شده در بخش کشوری به بخش لشکری که انگیزه و روحیه خدمت‌گزاری در پرستاران لشکری را دو چندان خواهد کرد و طبعا حس تبعیض و بی عدالتی موجود را مرتفع خواهد کرد.


۱۲- تشکیل هسته پژوهشی با حضور متخصصین و محققین پرستاری و علم مراقبت تا با انجام تحقیقات کاربردی، ارائه مراقبت‌های به روز و مبتنی بر شواهد را مهیا سازد.


۱۳- تدوین شیوه نامه منسجم و عملیاتی جهت استفاده از دانشجویان پرستاری دانشکده‌ها در مراکز درمانی به گونه‌ای که امکان استفاده از ظرفیت به شیوه‌ای معقول و با رعایت مصالح دانشجویان فراهم شود.


۱۴- تخصیص اعتبار به سازمان نظام پرستاری کشور تا از طریق معاونت آموزشی سازمان و ستاد صحت هماهنگ با دیگر کمیته‌های علمی کشوری نسبت به تدوین و تهیه کلیپ‌های آموزشی بومی جهت پرستاران و همچنین آموزش‌های عمومی اقدام شود.


۱۵- ساماندهی و تعدیل وجود سامانه‌های متنوع و پرشمار و ورود تکرلری اطلاعات در این سامانه‌ها که باعث خستگی و درگیری پرستاران به امور غیر بالینی می‌شود.


۱۶- ساماندهی و تعدیل وجود دستورالعمل‌های متنوع و حجیم که در شرایط بحرانی امکان مطالعه این حجم زیاد از اطلاعات وجود نداشته و نیاز به دستورالعمل‌های کوتاه و عملیاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha