سیلاب از سمت شمالی یعنی شهر زیارت به سمت جنوب یعنی روستای حسن‌آباد راه افتاده و این زیرگذر را به‌طور کامل در برگرفته بود. اعضای این خانواده که پدر و مادر و دختر و پسری جوان بودند، خود را به نقطه امنی رساندند.

نجات دندانپزشک و خانواده‌اش از سیلاب

سلامت نیوز:سیلاب از سمت شمالی یعنی شهر زیارت به سمت جنوب یعنی روستای حسن‌آباد راه افتاده و این زیرگذر را به‌طور کامل در برگرفته بود. اعضای این خانواده که پدر و مادر و دختر و پسری جوان بودند، خود را به نقطه امنی رساندند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،برای همین نیروهای امدادی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات لازم نسبت به نجات اعضای این خانواده اقدام کردند. وقتی هر چهار نفر صحیح و سالم از آب بیرون آمدند، خودرو که به‌طور کامل در آب بود، غرق شد دندانپزشک و همسر و فرزندانشان از سیلاب مهلک نجات پیدا کردند؛ سیلابی که می‌توانست هر چهار نفرشان را به کشتن دهد، اما امدادگران هلال‌احمر توانستند زندگی‌شان را نجات دهند.

این خانواده در خودرو ٢٠٦ خود در یک زیرگذر پر از آب گرفتار شدند و هیچ راه فراری نداشتند. اگر شنا بلد نبودند، جان‌شان را از دست می‌دادند، اما از آنجایی که هر چهار نفرشان شنا بلد بودند، توانستند از خودرو بیرون بیایند و خود را به نقطه امنی برسانند تا نیروهای هلال‌احمر شیروان برای نجات‌شان دست به کار شوند.ساعت ٢٣ پنجشنبه‌شب بود که این حادثه رخ داد. خانواده چهارنفره سوار خودرو ٢٠٦ نوک‌مدادی از منطقه تفریحی زوارم در شیروان راهی خانه خود شدند. مقصدشان شهرستان قوچان بود.

آنها که از صبح به این منطقه تفریحی آمده بودند، از همه جا بی‌خبر وسایل خود را جمع کردند که و بروند، اما درست وقتی به سمت پل زیر گذر در روستای حسین‌آباد پیچیدند با صحنه ترسناکی روبه‌رو شدند. تمام پل را آب فرا گرفته بود. سیلاب هیچ نقطه امنی در این زیرگذر نگذاشته بود. سرنشینان خودرو هیچ راه فراری نداشتند.

خود را در محاصره آب دیدند و در آنجا گرفتار شدند. خودرو به صورت کامل زیر آب رفت و اعضای این خانواده درنهایت توانستند خود را از آن به بیرون بیندازند. تنها شانس آنان مهارت هر چهار نفرشان در شنا بود، بنابراین خود را به قسمت بالایی رساندند و همان‌جا منتظر کمک شدند. از صدای فریاد آنان مردم موضوع را به هلال‌احمر اطلاع دادند. نیروهای امدادی نیز خود را خیلی زود به محل رساندند. رضا علیزاده، سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان شیروان درباره جزئیات این عملیات سخت گفت:

«با ورود یک سامانه بارشی، بارش باران و تگرگ در استان خراسان شمالی از عصر روز پنجشنبه آغاز شد که این وضع جوی تا روز شنبه ادامه خواهد یافت و در این بازه زمانی دمای هوا ۱۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. جاری‌شدن سیل پنجشنبه‌شب موجب بسته‌شدن محور ارتباطی زیارت به شهر لوجلی شیروان شد و به بخشی از عرصه‌های زراعی این شهرستان نیز خساراتی وارد آورد. ساعت ٢٣ شب‌پنجشنبه این اتفاق رخ داد. وقتی موضوع به نیروهای ما اطلاع داده شد، بلافاصله دو تیم راهی محل شدند.

یک تیم چهار نفره و یک تیم پنج نفره؛ یعنی در کل ٩ امدادگر به همراه تجهیزات به محل رفتند. وقتی آنجا رسیدند آب تمام زیرگذر را پر کرده بود. گویا سیلاب از سمت شمالی یعنی شهر زیارت به سمت جنوب یعنی روستای حسن‌آباد راه افتاده و این زیرگذر را به‌طور کامل در برگرفته بود. اعضای این خانواده که پدر و مادر و دختر و پسری جوان بودند، خود را به نقطه امنی رساندند.

برای همین نیروهای امدادی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات لازم نسبت به نجات اعضای این خانواده اقدام کردند. وقتی هر چهار نفر صحیح و سالم از آب بیرون آمدند، خودرو که به‌طور کامل در آب بود، غرق شد. نیروهای ما این چهار نفر را با خودرو به روستای حسن‌آباد که نزدیک همان‌جا بود، منتقل کردند. این خانواده حال‌شان خوب بود، فقط نگران خودرویشان بودند، برای همین به آنان قول دادیم که خودرو را از آب بیرون بکشیم.

ظهر جمعه نیروهای امدادی ما دوباره به منطقه برگشتند و خودرو را نیز از آب بیرون کشیدند. همچنین به دلیل شدت سیلاب و برای حفظ امنیت، عوامل راهداری نیز برای جلوگیری از ورود آب با تمام امکانات و ماشین‌آلات خود اقدام به بستن این زیرگذر کردند. به همین دلیل این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود و تردد در آن ممنوع است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha