سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه خیریه کهریزک با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در این آسایشگاه، روش‌های جمع آوری کمک‌های مردمی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در آسایشگاه کهریزک

سلامت نیوز: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه خیریه کهریزک با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در این آسایشگاه، روش‌های جمع آوری کمک‌های مردمی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی احمدی تنکابنیبا بیان اینکه در ۱۶ اسفند ماه سال گذشته اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس در آسایشگاه کهریزک شناسایی شد گفت: در مراحل اولیه شروع این بیماری از آنجایی که محیط آسایشگاه کهریزک همانند یک بیمارستان نیست، آمادگی مقابله با این ویروس را نداشتیم. به همین دلیل برای رویارویی با آن نیازمند همت و عزمی عمومی بودیم تا آن را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدای امر این کار بسیار دشوار بود، اما با کمک خیرین، مردم و نهادهایی مانند شهرداری که برای ضدعفونی معابر، آسایشگاه و نصب تونل ضدعفونی کننده در ورودی‌های آن به کمک ما آمدند، توانستیم ویروس را در این محل مهار کنیم.

وی با بیان اینکه تا هفته اول فروردین ماه شرایط در آسایشگاه کهریزک بحرانی و تعداد مبتلایان رو به افزایش بود افزود: اما تقریباً از هفته دوم فروردین ماه توانستیم این بیماری را مهار کنیم و این بیماری هم اکنون در آسایشگاه کهریزک کنترل شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه خیریه کهریزک با بیان اینکه از روز دوم اسفندماه که به طور رسمی ورود کرونا ویروس به ایران اعلام شد، کمیته پیشگیری از شروع کرونا را تشکیل دادیم اظهار کرد: به دنبال مصوبات این جلسه آسایشگاه کهریزک را قرنطینه کرده و ورود مواد غذایی پخته شده را ممنوع کردیم. مرخصی و پذیرش مددجویان جدید نیز به دنبال این مصوبات ممنوع اعلام شد.

احمدی تنکابنی با بیان اینکه تدابیر شدیدی برای جلوگیری از ورود این ویروس به آسایشگاه کهریزک قائل شدیم، اما در نهایت این ویروس به آسایشگاه کهریزک راه پیدا کرد تصریح کرد: با این وجود از ابتدای فروردین ماه شیفت‌های دو هفته‌ای برای پرسنل این مرکز در نظر گرفتیم. در طی این دو هفته نیز بدون خروج پرسنل، شیفت آنها در داخل مرکز تعویض می‌شد. بعد از سپری شدن این دو هفته نیز پرسنل بعد از انجام تست به منزل می‌رفتند.

وی با اشاره به اینکه غلبه بر این بیماری در شرایطی امکان پذیر است که به اقلامی نظیر وسایل بهداشتی، درمانی و محافظتی که به مبارزه با ویروس کمک می‌کند دسترسی داشته باشیم ادامه داد: آسایشگاه کهریزک بیش از ١٧۵٠ مددجو دارد که به شکل شبانه‌روزی در آنجا ساکن هستند و بیشتر آنها نیز در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار دارند، چرا که سالمندان، معلولان و افراد مبتلا به ام اس بیش از گروه‌های دیگر در معرض خطرند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه خیریه کهریزک با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ نفر نیز به عنوان کادر اداری و درمانی در آسایشگاه کهریزک مشغول به کار هستند توضیح داد: مسلماً بیش از ۲۶۰۰ نفر که در آسایشگاه هستند نیاز به دستکش، ماسک و مواد  ضدعفونی کننده دارند که باید تامین شود. بخشی از این موارد توسط خیران تامین و بخشی از آنها نیز به شکل مواد اولیه به آسایشگاه داده می‌شود.

احمدی تنکابنی افزود: برای مثال پارچه های نانو و شمعی که آسایشگاه از خیران می گیرد در کارگاه خیاطی توسط همکاران ما تبدیل به ماسک و لباس‌های مناسب برای همکارانی که در بخش کرونا مشغول به کار هستند مصرف می‌شود. با این حال ما برای تهیه این اقلام دچار مشکل هستیم، برای مثال اگر هر فرد در روز نیاز به دو ماسک داشته باشد، تقریبا روزانه بیش از ۵ هزار ماسک نیاز داریم این موضوع در مورد دستکش و سایر اقلام نیز صدق می کند. به این ترتیب حجم زیادی از اقلام نیاز داریم.

وی در ادامه افزود: هر سال در ماه مبارک رمضان مراسم شب‌های قدر و اطعام و برگزاری سفره های افطاری در آسایشگاه کهریزک انجام می‌شد اما امسال حضور نیکوکاران و خیران و هر گونه تجمعی ممنوع است. خیران و مردم نیکوکار امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا می تواند نذورات خود را به صورت نقدی و غیر نقدی جهت تهیه اقلام بهداشتی، مواد ضد عفونی کننده و گندزدایی به آسایشگاه اهدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha