چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 292769

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با تاکید بر اینکه تقلیل غذا در ماه رمضان، سبب پاکسازی بدن می‌شود، به شهروندان توصیه کرد، همگام و همراه با رعایت اصول تغذیه درست، در ماه رمضان داشتن سبک صحیح زندگی را هم جدی یگیرند.

پاکسازی بدن با روزه‌داری

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با تاکید بر اینکه تقلیل غذا در ماه رمضان، سبب پاکسازی بدن می‌شود، به شهروندان توصیه کرد، همگام و همراه با رعایت اصول تغذیه درست، در ماه رمضان داشتن سبک صحیح زندگی را هم جدی یگیرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،نفیسه حسینی یکتا  افزود: از دیدگاه طب سنتی، تقلیل غذا سبب پاکسازی بدن و پاکسازی بدن در ایام روزه داری، سبب تقویت طبیعت یا قوه مدبّره بدن می شود که در نهایت به تقویت سیستم ایمنی بدن منجر خواهد شد.


وی یادآور شد: حال که روزهای کرونایی را سپری می کنیم، برای بسیاری این پرسش مطرح می شود که چه مواد غذایی را استفاده کنیم که سیستم ایمنی بدن تقویت شود. در پاسخ می توان گفت همگام و همراه با رعایت اصول تغذیه درست، داشتن سبک صحیح زندگی را هم باید جدی گرفت.


حسینی یکتا در این باره توضیح داد: خوب خوردن، خوب خوابیدن، خوب ورزش کردن، استرس نداشتن و تنظیم سیستم دفع مواد زاید از بدن از راه گوارش، تعریق و سیستم قاعدگی منظم در زنان کمک می کند تا سیستم ایمنی تقویت شود.


رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران تاکید کرد: فراموش نکنیم بد خوابیدن و کم خوابی های مفرط هم مانند بدخوردن ها، درهم خوردن ها و سنگین خوردن ها، باعث تضعیف سیستم ایمنی می شود.


رژیم غذایی به وقت روزه داری
حسینی یکتا درباره نوع رژیم غذایی روزهای ماه رمضان به روزه داران توصیه کرد: روزه داران عزیز از سوپ هایی که انواع سبزیجات تازه از جمله جعفری و گشنیز و آلو دارند حتمادر وعده افطار استفاده کنند ضمن این که در وعده های سحر،  گنجاندن انواع خورشت های آبدار از جمله خورشت های کدو، بامیه، لوبیا سبز در رژیم غذایی، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.


وی با بیان این موضوع که برخی از مشکلات روزه داری مانند تشنگی را می توان با توصیه های طب سنتی به راحتی پشت سر گذاشت، یادآور شد: به عنوان مثال، بنابر طب ایرانی استفاده از یک قاشق چایخوری تخم گیاه «خُرفه» که در دوغ خیسانده شده در موقع سحرگاه می تواند طاقت را در برابر تشنگی افزایش دهد و مخاطات را مرطوب تر نگهدارد.


حسینی یکتا به روزه داران توصیه کرد: خشک نماندن مخاط،موضوعی است که در مقابله با بیماری کرونا همواره هشدار داده می شود. پس در فاصله بین افطار و سحر، شست و شوی بینی یا بعبارتی استنشاق کردن با یک دم کرده رقیق بابونه می تواند کمک کننده باشد. فراموش نکنیم استفاده از این توصیه ها کمک می کند تا در کنار روزه داری و فیض بردن از توفیقات معنوی در مقابله با بیماری کرونا هم در امان بمانیم. 


وی تصریح کرد: تغذیه یک بخش از سبک زندگی است و در روزهای روزه داری که همزمان با ویروس کرونا روبه رو هستیم، رعایت توصیه های بهداشتی از جمله شست و شوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی بیشتر تاکید می شود.


رئیس انجمن طب ایرانی با تاکید بر این که افرادی که بیماری های زمینه ای دارند حتما باید با پزشک معالج خود مشورت کنند و با نظر او تصمیم بر گرفتن یا نگرفتن روزه بگیرند، اظهار داشت: کسانی که از مشکلات ریوی رنج می برند که می تواند زمینه ساز ابتلا به ویروس کرونا شود، بهتر است خوراکی هایی از جمله ِبه یا کدو حلوایی آبپز را در رژیم غذایی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha