شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 292882

كمردرد از شایع‌ترین علل مراجعه بیماران به جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات است و اكثر افراد این درد را در طول عمر خود تجربه می‌كنند. در بسیاری از موارد، سابقه درد كمر در فرد وجود دارد و خود او می‌داند كه با فشار فیزیكی یا حتی فشار روحی ممكن است درد او بازگردد.

این كمردردها را جدی بگیرید

سلامت نیوز:كمردرد از شایع‌ترین علل مراجعه بیماران به جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات است و اكثر افراد این درد را در طول عمر خود تجربه می‌كنند. در بسیاری از موارد، سابقه درد كمر در فرد وجود دارد و خود او می‌داند كه با فشار فیزیكی یا حتی فشار روحی ممكن است درد او بازگردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اگر به هر دلیل دچار كمردرد شدید می‌توانید درمان‌های اولیه خانگی را در منزل انجام دهید و كمی صبر كنید. قدم اول درمان، كاهش فشار فیزیكی است كه توصیه می‌شود فرد روی تختی با تشك سفت استراحت كرده و البته تا جای ممكن به روی شكم نخوابد.

و راست شدن، رانندگی، استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی، بلند كردن اجسام سنگین و حركات چرخشی كمر با روند بهبود درد تداخل خواهد داشت. در كنار استراحت می‌توانید از گرم نگه ‌داشتن كمر، داروهای ضددرد ساده مانند استامینوفن و بروفن و كمربندهای ساده كشی هم استفاده كنید.

اما تداوم درد، عدم بهبود یا بدتر شدن كمردرد بعد از سه تا پنج روز را باید جدی بگیرید و حتما به جراح مغز و اعصاب برای بررسی بیشتر علت درد مراجعه كنید.علامت‌های مهم دیگری هم هستند كه در صورت همراهی با كمردرد به معنی لزوم مشورت شما با پزشك است.

احساس سنگینی، بی‌حسی یا ضعف در پاها، اشكال در راه رفتن، اختلال در كنترل ادرار (چه به صورت بی‌اختیاری و چه به صورت عدم توانایی دفع ادرار) و اختلال جنسی ممكن است در اثر تحریك یا آسیب عصب‌های كمر ایجاد شوند و در صورت وجود این علائم لازم است در اسرع وقت به یك جراح مغز و اعصاب مراجعه كنید. تعلل و تاخیر در بررسی علت كمردرد در حضور این علامت‌های هشداردهنده ممكن است عوارض ماندگار و جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha