سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 293092

حالا که روز‌های خانه نشینی و قرنطینه است، هم شما وقت آزاد بیشتری دارید و هم همسرتان، مخصوصا اگر بچه‌ای هم نداشته باشید! حالا که بیشتر با هم هستید، چرا بیشتر از همدیگر لذت نبرید؟ این یک توصیه‌ی روانشناسانه برای این روزهاست .

آیا رابطه جنسی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود؟

سلامت نیوز: حالا که روز‌های خانه نشینی و قرنطینه است، هم شما وقت آزاد بیشتری دارید و هم همسرتان، مخصوصا اگر بچه‌ای هم نداشته باشید! حالا که بیشتر با هم هستید، چرا بیشتر از همدیگر لذت نبرید؟ این یک توصیه‌ی روانشناسانه برای این روزهاست .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، حالا که روز‌های خانه نشینی و قرنطینه است، هم شما وقت آزاد بیشتری دارید و هم همسرتان، مخصوصا اگر بچه‌ای هم نداشته باشید! حالا که بیشتر با هم هستید، چرا بیشتر از همدیگر لذت نبرید؟ این یک توصیه‌ی روانشناسانه برای این روزهاست که تقریبا همه استرس دارند و با خبر‌های مداوم درباره‌ی COVID-۱۹ و حاشیه‌های آن بمباران و در نتیجه مضطرب می‌شوند. توصیه می‌کنیم مرور خبر‌ها و چرخ زدن در فضای مجازی را محدود کرده و بیشتر به فعالیت‌های جنسی آگاهانه بپردارید.

رابطه جنسی آگاهانه نوعی از رابطه جنسی است که تمرکز بیشتر روی تجربه‌ی لذت است و دو طرف کمتر به عملکرد‌های جنسی یا رسیدن به هدف نهایی (مثلا ارگاسم) فکر می‌کنند. این نوع فعالیت جنسی به دلایل گوناگونی مفید است. اصلی‌ترین دلیل این است که رابطه جنسی آگاهانه موجب تمدد اعصاب می‌شود و کمک‌تان می‌کند با همسرتان در لحظه حضور داشته باشید و به هیچ چیز دیگری فکر نکنید. رابطه جنسی آگاهانه همراه با یک موزیک ملایم می‌تواند راه حلی عالی برای کنترل استرس طی پاندمی کرونا باشد.

آیا واقعا رابطه جنسی، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند؟

ارتباط میان رابطه جنسی و احساس جسمی و روحی ِ خوب، بسیار عمیق است. رابطه جنسی می‌تواند خلق و خوی‌تان را بهتر کرده و این پتانسیل را دارد که سیستم ایمنی‌تان را در روز‌هایی که به یک ایمنی قوی نیاز دارید تقویت نماید.

 رابطه جنسی خوب، حال‌تان را خوب می‌کند

بعد از یک رابطه جنسی، مطمئنا احساس بهتری خواهید داشت، زیرا جریانی از اندورفین و سایر هورمون‌های حال خوب در بدن‌تان به راه افتاده است. رابطه جنسی خوب می‌تواند سطح هورمون‌های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین را کاهش داده و تولید اندورفین را که به طور طبیعی، احساس خوب در بدن ایجاد می‌کنند افزایش بدهد.
حین رابطه جنسی در بدن‌تان اوکسی توسین نیز ترشح می‌شود که به نام هورمون عشق معروف است. اوکسی توسین با در آغوش گرفتن، دست هم را گرفتن و نوازش کردن نیز تولید می‌شود. دانشمندان می‌گویند اوکسی توسین سبب تقویت پیوند اجتماعی در پستانداران می‌شود.

رابطه جنسی یک یا دو بار در هفته می‌تواند شما را از بیماری‌ها دور کند

طبق مطالعات، میان داشتن رابطه جنسی یک دو بار در هفته و یک سیستم ایمنی قوی، ارتباط وجود دارد. دانشمندان دریافتند افرادی که طی هفته یک یا دو بار رابطه جنسی داشتند، میزان ایمنوگلوبین A (IgA) در بدن‌شان بیشتر بوده است. این ایمنوگلوبین، آنتی بادی‌هایی هستند که در غشای مخاطی ریه‌ها، سینوس‌ها، معده و روده‌ها وجود دارند.

کسانی که یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، میزان IgA در خون‌شان بسیار بالاست و همین به آن‌ها کمک می‌کند از سرما خوردگی در امان باشند. این گروه از افراد که در مطالعه شرکت کرده بودند، نسبت به گروه دیگری که کمترفعالیت جنسی داشتند و گروهی که بیشتر از دو بار در هفته رابطه جنسی داشتند، IgA بدن‌شان ۳۰ درصد بیشتر بوده است.

ایمنوگلوین اساسا با ویروس‌ها می‌جنگد و ایمنی‌تان را قوی می‌کند. ضمنا فعالیت جنسی منظم، برای کنترل ضربان قلب، فشار خون و گردش خون مفید است. این پروسه‌ها در مجموع، بدن را سالم نگه داشته و سمومی را که در اثر تنش و اضطراب در بدن جمع می‌شوند، دفع می‌نمایند.

نوازش نیز برای سلامتی مفید است

این فقط رابطه جنسی نیست که برای سلامت جسم و روان‌تان مفید است. بلکه در آغوش کشیدن  و نوازش نیز به نفع سلامت جسم و روح‌تان است. در پژوهشی محققان دریافتند بیشتر از نیمی از افرادی که در مطالعه شرکت کرده بودند دوست داشتند تمام شب را به نوازش همسرشان بپردازند؛ بدون رابطه جنسی.

زوج‌هایی که با نوازش بهم محبت می‌کنند، استرس کمتری دارند و کمتر ممکن است دچار افسردگی و اضطراب شوند. بوسیدن به سلامت قلب کمک می‌کند و از طریق بهبود لیپید‌های خون، بر کلسترول و ریسک بیماری قلبی اثر می‌گذارد. حتی برخی مطالعات نشان داده‌اند نوازش به مدت ۳۰ دقیقه، واکنش افراد نسبت به آلرژن‌ها را کاهش می‌دهد.  تغییرات فیزیولوژیکی در بدن ما ایجاد می‌کند که می‌تواند واکنش التهابی سیستم ایمنی را کاهش بدهد.
 
 بله کاملا قابل درک است که حال و حوصله ندارید

البته درست است که این روز‌ها کمتر کسی حس و حال رابطه جنسی دارد، اما واکنش هر کسی نسبت به استرس متفاوت است. در مطالعه‌ای که به تازگی و در همین پاندمی انجام شده، خیلی از افراد گفتند که میل جنسی‌شان از زمان شروع پاندمی کرونا، بسیار کم شده است.

بدون تردید علت کاهش میل و اشتیاق جنسی در این روز‌ها این است که بیشتر افراد دچار استرس و اضطراب هستند و این مسئله تاثیر بزرگی بر میل جنسی می‌گذارد. حتی شاید احساس کنید میل جنسی‌تان به طور کل از بین رفته است؛ بنابراین خیلی از افراد اصلا نمی‌توانند حتی به رابطه جنسی فکر کنند.

آیا واقعا رابطه جنسی، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند؟

برای کسانی که در رابطه جنسی به دنبال تسکین استرس هستند، داشتن رابطه جنسی بیشتر با همسر، راهی خوب و مفید برای وقت سپری کردن و به آرامش رسیدن است؛ و اگر حس و حال فعالیت جنسی را ندارید و یا نیاز به انگیزه‌ی قوی‌تری دارید باید بدانید که رابطه جنسی می‌تواند استرس‌تان را کاهش بدهد و آن را وسوسه انگیزتر بکند. رابطه جنسی می‌تواند حواس‌تان را از احساسات و افکاری که ذهن و روح‌تان را درگیر کرده‌اند پرت کند و مطمئنا راهی بسیار خوب برای پیوند هیجانی قوی‌تر با همسرتان است که به هر دوی شما احساس راحتی و اطمینان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha