رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پیامی فرا رسیدن روز ماما را فرصت مغتنمی برای گرامیداشت و یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت و قدردانی از خدمات و زحمات آنها دانست.

جامعه مامایی در بحران کرونا کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت

سلامت نیوز:رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پیامی فرا رسیدن روز ماما را فرصت مغتنمی برای گرامیداشت و یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت و قدردانی از خدمات و زحمات آنها دانست.


به گزارش سلامت نیوز دکتر علیرضا زالی همزمان با روز بزرگداشت ماما اظهار کرد: سخت‌کوشی تلاشگرانی که میوه زندگی انسان‌ها را باروح لطیف و دستان توانمند خود به جمع انسانیت پیوند می‌زنند و دستان نوازشگر آن‌ها، قبل از دستان پرمهر مادر، نوازشگر پاک‌ترین روح انسانی می‌شود، درخور تقدیر است.


در پیام دکتر زالی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ماما  آمده است:«هدف از نامگذاری روز جهانی ماما افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات در راستای ارتقای سطح سلامت گروه‌های سنی از پیش از بارداری تا دوره سالمندی است، اینجانب به‌نوبه خود ضمن تبریک روز جهانی ماما، خدمات ارزنده جامعه مامایی را ستوده و از خداوند بزرگ برای آنان موفقیت، سلامتی و شادکامی طلب می‌کنم.
 تلاش جامعه مامایی در راستای کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی، ارتقای بهداشت باروری، تامین سلامت و کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان، انجام مشاوره‌ها و آموزش‌های دوران بارداری، مراقبت‌های مادر و نوزاد و پایش رشد کودک ستودنی است.


جامعه مامایی کشور از زمان اپیدمی کرونا یعنی از اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ برای خدمت رسانی در بیمارستان‌های اختصاص داده شده برای کرونا و یا در بیمارستان‌هایی که زایشگاه، بخش پس از زایمان، نوزادان و NICU داشتند، فعالیت کرده و بعضا در معرض زنان باردار و یا غیر باردار مبتلای بدون علامت، ایثارگرانه و خالصانه از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در این بحران نیز همچون گذشته  کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشتند.


جامعه مامایی با بهره گیری از دانش و تخصص، مهارت و تجربه به آموزش و فرهنگ سازی در جمعیت تحت پوشش خود می‌پردازند تا بستر مناسبی فراهم آورند برای این که جامعه‌ای سالم، پویا، پرنشاط با حضور مادران و کودکانی سالم داشته باشیم.


اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی ماماهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به ویژه واحدهای بهداشتی، از تلاش های این عزیزان در راستای سلامت مادران و کودکان این سرزمین قدردانی کرده و  توفیق، سلامتی و سربلندی ایشان  را در تمامی مراحل زندگی از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha