چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 293172

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، علاوه بر بارش پراکنده در برخی استان ها، در غرب کشور وزش باد شدید منجر به پدیده گردوخاک می‌شود.

هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های غربی

سلامت نیوز: به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، علاوه بر بارش پراکنده در برخی استان ها، در غرب کشور وزش باد شدید منجر به پدیده گردوخاک می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، امیر حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان گفت: امروز به علت وزش باد در کشور عراق، در استان‌های غربی مانند ایلام و خوزستان وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امشب و فردا در استان‌های مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب سمنان و شمال اصفهان وزش باد شدید و گردوخاک گزارش شده است.

این کارشناس با اشاره بارندگی‌های کشور اظهار کرد: امروز در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های تهران، سمنان و البرز رگبار باران، وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. همچنین بخش‌هایی از اصفهان، یزد، قم و مرکزی در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده خواهد داشت.

وی ادامه داد: این بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان و ارتفاعات خوزستان شدت خواهند داشت. همچنین در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

نقشینه درباره وضعیت جوی فردا گفت: فردا در شمال شرق، ارتفاعات البرز و شمال غرب بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت.

وی افزود: فردا در مشهد سرعت باد افزایش می‌یابد. همچنین خلیج فارس و دریای عمان امروز و فردا مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از فردا روی نیمه شمالی کاهش دما پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha