یك متخصص چشم گفت نیم تا پنج درصد ضربات وارده به سر باعث افت بینایی افراد می‌شود و ‪ ۵۰‬درصد این موارد به درجات شدیدی از كاهش بینایی می‌انجامد.

به گزارش ستاد خبری سیزدهمین سمینار فارابی دكتر "علی صادقی طاری" با بیان این مطلب افزود صدمه به عصب بینایی كه حاصل ضربه‌های مستقیم و غیرمستقیم به سر است، عوارض شدیدی از جمله كاهش بینایی و حتی كوری به دنبال دارد.

وی با تاكید بر ضرورت اعمال مراقبت‌های حفاظتی در برابر ضربات ورزشی وارده به نواحی سر و صورت به ویژه در ورزش‌های رزمی گفت استفاده از كلاه ایمنی در تمرین‌های ورزشی ضروری است.

دكتر صادقی طاری گفت خراشیدگی، زخم و بریدگی پلك فوقانی و تحتانی، آسیب مجاری اشكی و ایجاد اشك ریزش، خونریزی زیر ملتحمه، شكستگی كاسه چشم و كوبیدگی نسوج داخل چشم از جمله آسیب‌های ورزشی در ناحیه سیستم بینایی به شمار می‌روند.

عضو كمیته علمی سیزدهمین سمینار فارابی افزود خونریزی زیر ملتحمه از جمله مشكلات شایع است كه به راحتی قابل درمان هم است.

وی گفت شكستگی كاسه چشم یكی از صدمات ورزشی با علایمی همچون دوبینی، گودافتادگی چشم و بی‌حسی در ناحیه گونه تظاهر می‌كند كه رفع آن نیازمند جراحی است.

به گفته دكتر صادقی نخستین گام در برخورد با آسیب‌های چشمی، ارزیابی میزان صدمه وارده به چشم و آغاز اقدامات درمانی اولیه است.

دكتر صادقی تاكید كرد مردم مراقب باشند در هنگام بروز احساسات و هیجانات عاطفی از وارد آوردن ضربه به ناحیه سر و صورت خودداری نمایند.

سیزدهمین سمینار فارابی از ‪ ۱۹‬تا‪ ۲۱‬اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیك تهران برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha