مدیر گروه پوشش‌های سطح و خوردگی پژوهشكده صنایع رنگ گفت: استفاده از رنگ‌ها در خطوط و علائم جاده‌ای باید بومی شود.

زهرا رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: تمام رنگ‌ها در خطوط جاده‌ای باید باتوجه به نوع‌آب و هوا و شرایط اقلیمی منطقه‌ای كه آن بكار می‌روند، تولید و مورد استفاده قرار گیرند.

به اعتقاد وی رنگ‌ها باید با شرایط جوی و نوع آب و هوایی سازگاری داشته باشند.

وی اظهار داشت: در نظر گرفتن درجه دما، شرایط جوی، اختلاف دمای شب و روز، نحوه تابش نور خورشید، وضعیت زیرسازی جاده‌ها برای استفاده از نوع رنگ در خطوط جاده‌ای باید مورد توجه خاص قرار گیرد تا خطوط جاده‌ای از دوام بیشتری برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: به طور كلی رنگ‌هایی كه در داخل كشور تولید می‌شوند استاندارد هستند اما در نظر گرفتن نوع رنگ با نوع آب و هوا در دوام آن بسیار حائز اهمیت است.

رنجبر با اشاره به پژوهشكده صنایع رنگ اكنون با همكاری وزارت و راه و ترابری در حال انجام یك سری مطالعات بر روی نوع رنگ‌ها و نوع آب و هوای مناطق مختلف است، ابراز امیدواری كرد كه این مطالعه به نتایج مطلوب و رضابت بخش بیانجامد.

مدیر گروه پوشش‌های سطح و خوردگی پژوهشكده صنایع رنگ در ادامه گفت:
متاسفانه چون ما بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و نوع رنگ از الگوهای دیگران استفاده می‌كنیم، رنگ‌های جاده‌ای ما از دوام خوبی برخوردار نیستند در حالی كه رنگ‌های تولید شده ما از كیفیت خوبی برخوردارند و ما می‌توانیم با مطالعه و پژوهش بر روی نحوه استفاده از نوع رنگ و نوع آب و هوا از دوباره كاری در رنگ آمیزی خطوط جلوگیری كنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha