چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 293578

عضو هیئت علمی گروه باغبانی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بیماری ها و پیشگیری از انواع بیماری کاربرد دارد، گفت: گیاهان دارویی فراوانی وجود دارد که می تواند در برابر انواع ویروس ها و باکتری ها و قارچ ها از بدن انسان محافظت کند.

سیستم ایمنی بدن را با گیاهان دارویی تقویت کنید

سلامت نیوز: عضو هیئت علمی گروه باغبانی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بیماری ها و پیشگیری از انواع بیماری کاربرد دارد، گفت: گیاهان دارویی فراوانی وجود دارد که می تواند در برابر انواع ویروس ها و باکتری ها و قارچ ها از بدن انسان محافظت کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر داود بخشی ، با بیان اینکه گیاهان دارویی طیف وسیعی از گیاهان را در بر می گیرد، اظهار کرد: گیاهان دارویی دربرگیرنده سه گروه از انواع گیاهان است.


وی گروه اول را شامل گیاهانی دانست که برای درمان بیماری ها استفاده می شود و تصریح کرد: گروه دوم ادویه ها و چاشنی ها و گروه سوم گیاهانی هستند که برای عطر و طعم دهندگی مورد استفاده قرار می گیرد.


عضو هیئت علمی گروه باغبانی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه هر سه گروه از گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بیماری ها و پیشگیری از انواع بیماری کاربرد دارد، گفت: گیاهان دارویی فراوانی وجود دارد که می تواند در برابر انواع ویروس ها و باکتری ها و قارچ ها از بدن انسان محافظت کند.


این متخصص گیاهان دارویی آویشن، پونه کوهی، بابونه، گل ختمی، پنیرک، بنفشه، عناب و پولک را از جمله گیاهانی دانست که با تقویت سیستم ایمنی بدن به انسان در برابر بیماری ها کمک می کنند و افزود: این گیاهان بسیار شناخته شده هستند و مصرف آنان توصیه می شود.


بخشی، گیاهان را معجزات سبز طبیعت دانست و یادآور شد: گیاهان منابع سرشار متابولیت های ثانویه هستند که این ترکیبات در پیکره گیاه ساخته می شود و مقدار آن بسیار کم است و اسانس و عطر ایجاد می کند.


وی با اشاره به وجود ترکیبات فنولی(رنگی) و آلکالوئیدی(سمی) در گیاهان، تصریح کرد: ترکیبات رنگی و معطر در گیاهان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و استفاده از آنها به شکل های مختلف نقش مهمی در مبارزه با انواع بیماری ها به ویژه کرونا دارد.


عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه گیاهان علاوه بر تقویت سیستم ایمنی به از بین بردن ویروس ها و میکروب ها کمک می کنند، یادآور شد: دست ما ایرانیان به خاطر تنوع گیاهی در زمینه دارویی بسیار باز است و به خاطر این نعمت های طبیعی می توانیم نه تنها با کرونا، بلکه با سایر بیماری ها مقابله کنیم.
وی بر لزوم استفاده از گیاهان دارویی برای تقویت بدن تاکید و اظهار کرد: باید به قوانین بیوسفر(زیست کره) احترام بگذاریم تا سلامتی را تجربه کنیم.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha