شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 293660

بازبینی نتایج بدست آمده در چندین مطالعه حاکی از آن است که بیماری کووید ۱۹ در افراد سیگاری شدیدتر است.

تشدید کووید ۱۹ در افراد سیگاری

سلامت نیوز:بازبینی نتایج بدست آمده در چندین مطالعه حاکی از آن است که بیماری کووید ۱۹ در افراد سیگاری شدیدتر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی تاکید شده است که بیماری کووید ۱۹ در مصرف کنندگان سیگار نسبت به افراد غیرسیگاری با شدت بیشتری بروز پیدا می‌کند.


گروهی از متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا به ارزیابی نتایج ۱۹ مطالعه با موضوع شدت بیماری کووید ۱۹ و نقش استعمال سیگار بر آن در بین ۱۱ هزار و ۶۰۰ بیمار در ایالات متحده، چین و کره جنوبی پرداختند.


بیشتر بیماران مورد بررسی در بیمارستان بستری شده اما در دو مطالعه بیماران سرپایی نیز حضور داشته‌اند. تنها بیش از شش درصد از شرکت‌کنندگان، سابقه استعمال سیگار داشته‌اند.


درحالیکه علائم بیماری کووید ۱۹ در۱۸ درصد تمامی بیماران شدید بوده، این رقم در میان افراد سیگاری یا با سابقه استعمال سیگار ۲۹.۸ درصد گزارش شد و در افراد غیر سیگاری ۱۷.۶ درصد بوده است.


متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: استعمال سیگار با خطر فزاینده پیشرفت بیماری کووید ۱۹ مرتبط است. همچنین زمانیکه علائم بیماری پیشرفت کند افراد سیگاری یا با سابقه استعمال سیگار با علائم شدیدتر این بیماری و خطر فزاینده مرگ ناشی از آن مواجه هستند.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان ضروری است تا خودداری از استعمال سیگار و سیگار الکترونیکی به فهرست اقدامات لازم برای مقابله با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ افزوده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha