معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تقبیح سخنان جنجالی مردی جوان در کلیپی در ارتباط با آزار دختربچه ای با رضایت پدرش گفت: این فرد اظهار پشیمانی کرده و دستگیر شده اما این پرونده را تا مرحله آخر پیگیری می‌کنیم و با آن قاطعانه برخورد می‌شود و پدر کودک آزار دیده نیز در صورت اهمال، تحویل مراجع قضائی خواهد شد.

پرونده گفته جنجالیِ کودک‌آزاری با رضایت پدر را تا آخر پیگیری می‌کنیم

سلامت نیوز: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تقبیح سخنان جنجالی مردی جوان در کلیپی در ارتباط با آزار دختربچه ای با رضایت پدرش گفت: این فرد اظهار پشیمانی کرده و دستگیر شده اما این پرونده را تا مرحله آخر پیگیری می‌کنیم و با آن قاطعانه برخورد می‌شود و پدر کودک آزار دیده نیز در صورت اهمال، تحویل مراجع قضائی خواهد شد.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، اخیر فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که تماشای آن از حد تحمل هر انسانی خارج است و فردی در آن اعلام می دارد که کودک آزاری (تجاوز به کودک) با رضایت پدر و  برادر هیچ مانعی ندارد و سپس از آزار یک کودک توسط خودش به جای کرایه منزل با رضایت پدر می‌گوید.
حبیب الله مسعودی فرید روز یکشنبه در ارتباط با این فیلم در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به بازداشت این فرد افزود: در حال شناسایی خانواده دختربچه هستیم و به محض شناسایی او، حمایت های روانی و اجتماعی به طور قطع برای این کودک انجام می شود.


وی ادامه داد: توجه به حقوق کودک وظیفه آحاد جامعه اعم از رسانه ها، سازمان ها و نهادهای حمایتی و انتظامی و قضایی است؛ به محض اطلاع از انتشار این فیلم مذاکراتی با مراجع قضائی اعم از دادگستری و دادستانی انجام شد.


معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این کار حتی برای شوخی هم نباید انجام شود چه برسد به آنکه بخواهد عملیاتی شود؛ چه فردی که از کودک سوءاستفاده کرده و چه افرادی (خانواده کودک) که زمینه این کودک آزاری را فراهم کردند مورد پیگرد قرار خواهند گرفتند.


مسعودی فرید در پاسخ به این سئوال که آیا دختربچه آزاردیده از خانواده اهمال کار خود جدا خواهد شد و به بهزیستی سپرده می شود، افزود: این مساله بستگی به بررسی های بیشتر دارد؛ در وهله اول حمایت های روانی و اجتماعی برای کودک اجرا می شود و سیاست ما این است که از خانواده حمایت های اجتماعی و روانی لازم صورت گیرد و اگر پدر کودک در این زمینه اهمال کرده باشد مورد پیگیری قضائی قرار خواهد گرفت.


وی تاکید کرد: از دادستان خواسته ایم تا به عنوان مدعی العموم وارد این پرونده شود و چنین مساله ای نیاز به شکایت ندارد و مدعی العموم وارد می شود اما سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهاد حامی حقوق کودک نیز این مساله را تا مرحله آخر پیگیری خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha