دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 293802

شروع كار بالینی با لیزرها به سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد و تا به امروز در درمان بیماری‌های زیادی به‌كار رفته است. لیزرهای درمانی براساس تایید انجمن غذا و داروی آمریكا (FDA) كم‌خطر هستند.

لیزرتراپی؛ چرا و چه وقت؟

سلامت نیوز:شروع كار بالینی با لیزرها به سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد و تا به امروز در درمان بیماری‌های زیادی به‌كار رفته است. لیزرهای درمانی براساس تایید انجمن غذا و داروی آمریكا (FDA)  كم‌خطر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،در موارد حاد، بیمار به مدت یك هفته (هر روز)  و در موارد مزمن به مدت دو هفته (یك روز در میان) به كلینیك لیزرتراپی مراجعه می‌كند. هر جلسه لیزرتراپی حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌گیرد.لیزرتراپی، لیزر نرم یا لیزر سرد در نسج بدن حرارت ایجاد نمی‌كند؛ یعنی مداخله‌ای بدون درد، بدون تهاجم و بدون دارو است. در لیزرتراپی یا فتوتراپی از انرژی نور برای درمان استفاده می‌شود.

نور موجب رشد سلولی، بالا بردن متابولیسم، ترمیم زخم، اثر ضدالتهابی، كاهش تورم، اصلاح عملكرد عصبی، تولید اندورفین طبیعی بدن و اثر بی‌دردی می‌شود.لیزرتراپی در بسیاری از مشكلات عضلانی اسكلتی مانند سندرم تونل كارپ، فیبرومیالژی، دردهای دیابتی، استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، مشكل مفصل گیجگاهی فكی و ترمیم زخم به‌كار می‌رود. در گرفتگی‌های عضلانی نیز لیزر موجب برطرف شدن اسپاسم می‌شود. نور لیزر با شدت پایین، التهاب را برطرف می‌كند و موجب ترمیم عصب می‌شود. نور لیزر، درد را كم می‌كند و موجب ترمیم زخم می‌شود.

لیزرتراپی، درمانی مكمل در پزشكی است كه در آن از نور با شدت پایین استفاده می‌شود. این روش در درمان دردهای عضلانی اسكلتی و دردهای روان-تنی و دردهای عصبی به‌كار می‌رود. لیزرتراپی همچنین در بهبود بی‌حسی‌های عصبی بكار می‌رود. حدود ۲۰ سال است كه بیماران برای درمان كمردرد مزمن و سندرم تونل كارپال، لیزرتراپی می‌شوند.

فواید لیزرتراپی در بدن شامل رشد سلول‌های سالم، بهبود جریان خون، ترمیم نسج و بالابردن سطح ایمنی بدن نیز می‌شود.به‌علاوه لیزرتراپی علائم آرتریت را بهبود می‌دهد و در بیماران آرتریت روماتوئید خشكی صبحگاهی را كاهش داده و انعطاف مفاصل را بهبود می‌دهد. در بررسی صورت‌گرفته در بیماران با آرتریت روماتوئید،۷۰درصد كاهش درد نسبت به گروهی كه لیزرتراپی نشدند وجود داشته است. ناگفته نماند كه انتخاب لیزر مناسب برای هر بیمار توسط لیزرتراپیست و استفاده از میزان كافی نور لیزر در هر جلسه درمانی موجب پاسخ‌دهی مناسب بیماران خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha