سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 293834

یک رژیم شناس و متخصص تغذیه درباره مواد غذایی موثر در کنترل استرس افراد توضیحاتی را ارائه کرد.

نقش مواد غذایی در کنترل استرس

سلامت نیوز:یک رژیم شناس و متخصص تغذیه درباره مواد غذایی موثر در کنترل استرس افراد توضیحاتی را ارائه کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه   گفت: به طور کلی یکی از منابع طبیعی بسیار مفید برای کنترل استرس و رفع آن، مصرف منیزیم محسوب شده و مصرف مکمل‌های منیزیم در شرایط پر استرس به خصوص برای ورزشکاران، توصیه می‌شود. منیزیم باعث رفع اسپاسم عضلات می‌شود که این امر در کاهش استرس و اضطراب نقش بسیار مهمی دارد.


او در ادامه افزود: با توجه با مشغله‌های کاری در زندگی روزمره و استرس‌های محیطی، به شدت در معرض استرس قرار داریم که وجود این موضوع باعث کمبود منیزیم در بدن می‌شود. در واقع منیزیم فعالیت محور هیپوتالاموس، هیپوفیز و غددفوق کلیوی را کنترل می‌کند که در ارتباط با سیستم اصلی کنترل استرس است.


اولیایی مطرح کرد: قرار گرفتن در شرایط استرس، ممکن است باعث تغییرات فیزیکی در بدن شود که ضرورت وجود منیزیم را بیشتر می‌کند. در صورتی که استرس در حالت مداوم قرار داشته باشد، ذخایر منیزیم بدن کاهش پیدا می‌کند.


این رژیم شناس و متخصص تغذیه افزود: از مهم‌ترین علائم کمبود منیزیم در بدن، می‌توان به درد و گرفتگی عضلات اشاره کرد. برای دریافت منیزیم مورد نیاز بدن می‌توانیم از موارد زیر استفاده کنیم:
_ سبزیجات
_ دانه و مغز‌ها مانند بادام و تخمه کدو
_ شکلات تلخ
_ میوه‌هایی مانند موز و زردآلو (کاهش استرس و حتی خاصیت آرامش بخش بودن)
اولیایی ادامه داد: شما می‌توانید زردآلو را به صورت خام مصرف کرده یا آن را خشک کنید. همچنین این میوه در تهیه مربا، آب‌میوه و ژله مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر فواید مصرف زردآلو می‌توان به محافظت از کبد، آنتی اکسیدان فراوان، کاهش التهاب بدن، محافظت از پوست و بهبود سلامت چشم اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha