چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 293933

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۴۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

۲۳۴۶ ابتلا و ۶۴ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۱۰ استان بدون فوتی

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۴۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.


وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد موارد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، موارد باعلایم خفیف، متوسط و سرپایی این بیماری بوده است، گفت: از بین مبتلایان جدید، ۴۵۷ مورد بستری و یک هزار و ۸۸۹ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.


جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۱۸۳ نفر رسید.


وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۹۸ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
به گفته جهانپور، ۲۶۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۷۳۱ هزار و ۲۱۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برقراری وضعیت ثبات نسبی در استان‌ها به جز استان خوزستان، همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.


وی بر لزوم رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری تجمعات و سفرهای غیرضرور تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha