یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2941

دانشمندان علوم پزشکی نشان دادند که با استفاده از فناوری نانو می توان به درمان ضایعات نخاعی پرداخت.

دانشمندان معتقدند با استفاده از فناوری نانو می توان تا حد قابل توجهی اندامها و بافت های از کار افتاده را مجددا احیا کرد.

گزارش منتشر شده در خصوص برگزاری نشستی در واشنگتن نشان داد، فناوری نانو ممکن است کمکهای قابل توجهی نه تنها به بیماران نخاعی بلکه به سایر اختلالاتی که با آسیب دیدگی اندامها و بافت ها همراه باشد، بکند.

به گفته محققان ارائه کننده این گزارش، این دستاورد نشان می دهد آسیب های مربوط به حملات قبلی یا سکته های مغزی و ابتلا به بیماریهایی نظیر دیابت و پارکینسون را می توان با کمک فناوری نانو درمان کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، محققان دانشگاه نورت وسترن آمریکا نشان می دهد موشهایی که به دلیل آسیب های نخاعی معلول شده بودند با استفاده از فناوری نانو در قالب تزریق نوعی خاصی از محلولهای شیمیایی طی مدت 6 هفته توانایی مجدد در بافت های از کار افتاده را احساس کردند.

به گفته محققان اصلی این پروژه این محلول شیمیایی شامل مولکولهایی است که با هدف احیای مجدد اعضای از کار افتاده به بافت های مختلف تزریق می شود تا از این طریق دانشمندان بتوانند نورن های اعصابی از کار افتاده یا آسیب دیده را به سرعت درمان کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha