پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 294192

رئیس انجمن گوارش و كبد خراسان با بیان این‌كه مایكروبایوتا‌ها امروزه عضوی از بدن مانند قلب، ریه و كبد تلقی می‌شوند و در روده انسان میلیاردها، میلیارد باكتری مختلف اعم از هوازی بی‌هوازی وجود دارد، گفت: بر اساس برخی تحقیقات مایكرو بایوتاهای روده‌ای می‌تواند سبب ابتلا به اتیسم و چاقی در كودكان شود.

تاثیر باكتری‌های روده‌ای در چاقی كودكان

سلامت نیوز:رئیس انجمن گوارش و كبد خراسان با بیان این‌كه مایكروبایوتا‌ها امروزه عضوی از بدن مانند قلب، ریه و كبد تلقی می‌شوند و در روده انسان میلیاردها، میلیارد باكتری مختلف اعم از هوازی بی‌هوازی وجود دارد، گفت: بر اساس برخی تحقیقات مایكرو بایوتاهای روده‌ای می‌تواند سبب ابتلا به اتیسم و چاقی در كودكان شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر حسن سعادت‌نیا، اظهار كرد: مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیك‌ها یا رژیم‌های غذایی نامناسب می‌تواند روی این میكروب‌های روده‌ای اثر بگذارد و سلامت فرد را به خطر اندازد. وی خاطرنشان كرد: با دستكاری این باكتری‌ها ممكن است بتوانیم اقدامات زیادی برای درمان یا پیشگیری از بیماری‌های مرتبط انجام داد.

محققان پیش از این نیز دریافته بودند باكتری روده كودكان چاق معمولا بر هضم كربوهیدرات‌ها تاثیر بیشتری دارد. كودكان چاق در مقایسه با كودكان دارای وزن طبیعی، میزان بالاتری اسید چرب با زنجیره كوتاه دارند كه این اسیدهای چرب با تولید چربی در كبد مرتبط هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha