قبل از سال 85 نظارت بر روی نحوه تبلیغات در حوزه پزشکی اعم از مواد دارویی،خوراکی،آشامیدنی و درمانی آغاز شده که هم اکنون سازمان دهی می شود.

دکتر جمشدی، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفتگو باباشگاه خبرنگاران گفت: تبلیغات دارویی که در حوزه پزشکی صورت می گیرد اگر از داخل کشور انجام شود مورد پیگیری وزارت ارشاد قرار می گیرد که هماهنگی های لازم در این مورد انجام شده است.
وی گفت: سازمان نظام پزشکی بر نحوه تبلیغات گروه های پزشکی نظارت کرده و تمامی پزشکان برای تبلیغات خود در هر زمینه ای نیاز به اخذ مجوز از این سازمان دارند.
دکتر جمشیدی تصریح کرد: تمامی مکمل های دارویی که در شبکه های مختلف ماهواره ای تبلیغ می شوند باید پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت داشته باشند.
وی تأکید کرد: مردم باید آگاهی های لازم را در این زمینه داشته باشند و تبلیغاتی را که در مورد خواص درمانی انواع داروها و مکمل های غذایی می شود اگر مورد تأیید وزارت بهداشت و شرکت های دارویی داخل کشور نباشد پیگیری نکنند.
دکتر جمشیدی یادآور شد: پزشکان در مجله ها و نشریه های پزشکی با کسب مجوز از سازمان نظام پزشکی مجاز به تبلیغ هستند اما اگر از این محدوده عبور کنند متخلف شناخته شده و مطابق با قوانین موجود با آنها برخورد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha