اولین كنگره بین‌المللی بیماریهای حنجره و اختلالات صوتی از دوازدهم تا چهاردهم اردیبهشت ماه جاری در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از انجمن علمی جراحان گوش ، گلو ، بینی، سر و گردن ایران، سید علی شریف نیا دبیر علمی این كنگره با بیان این مطلب افزود: در این كنگره سه روزه حدود 500 تن از متخصصان داخلی و خارجی از كشورهای آمریكا، نروژ و فرانسه حضور خواهند داشت.
وی اظهار داشت: هدف از برپایی این كنگره ارایه تجارب، دانش و تكنیك‌های تشخیصی و درمانی بیماریهای حنجره و تبادل نظر در خصوص آخرین دستاوردهای این بخش می‌باشد.
وی یادآور شد: برگزاری سمینارهای دو روزه محافظت از حنجره در ICU ویژه كادر پرستاری، برپایی كارگاههای جراحی و آموزشی برای پرستاران و انجام اعمال جراحی زنده از جمله برنامه‌های جنبی این كنگره است.
شریف نیا در ادامه از تشكیل حمایت از بیماران حنجره در كشور خبرداد.
وی گفت: به منظور رفع برخی كاستی‌ها و مشكلات موجود در صدد هستیم تا هر چه سریعتر نسبت به تشكیل این جمعیت اقدام نماییم.
وی تصریح كرد: امیدواریم با انجام اقدامات فرهنگی به منظور ارجاع بیماران به مراكز تخصصی از گسترش بیماریهای حنجره در كشور جلوگیری كنیم.
دبیر علمی اولین كنگره بین‌المللی بیماریهای حنجره و اختلالات صوتی همچنین اظهار داشت: عاضه تنگی تراشه، ناشی از لوله گذاری طولانی برای راه هوایی كه در شرایط اورژانس انجام می‌شود و عدم رعایت استانداردهای مربوطه در بخش مراقبت های ویژه(ICU)، یكی از عارضه‌های جدی و در برخی موارد مهلك بوده كه جامعه پزشكی كشور با آن مواجه است و هزینه درمان آن 5-2 برابر هزینه جراحی قلب است.
وی در این باره افزود: در حال حاضر در كشورهای پیشرفته، با اجرای پروتكل‌های معین و رعایت استانداردهای مربوطه در نگهداری بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه یا ICU ، این عارضه به حداقل و حتی صفر رسیده است.
وی تصریح كرد: همزمان با برگزاری اولین كنگره بین‌المللی بیماریهای حنجره و اختلالات صوتی، سمینار ویژه كادر پرستاران در روزهای 12 و 13 اردیبهشت ماه جاری با هدف بررسی چگونگی رعایت كردن استانداردهای لازم در نگهداری بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه یا ICU، با حضور متخصصین گوش و حلق و بینی ، ICU، بیهوشی و جراحان توراكس و مغز و اعصاب از دانشگاه‌های كشور و سخنرانان خارج از كشور در بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha