بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشكی در قالب اردوهای هجرت سال 86 با حضور روسای این دو سازمان تفاهمنامه همكاری امضا كردند تا با بیماری‌های بومی و خاص منطقه‌ای مقابله كنند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از سایت اطلاع رسانی بسیج سازندگی در این تفاهمنامه تصویب شد كه سهمیه اعزام تیم های پزشكی به مناطق محروم دو برابر سال گذشته یعنی 130 هزار نفر روز افزایش یابد. این سهمیه قابل گسترش به 200هزار نفر روز است كه میزان آن تا آخر تیرماه توسط سازمان بسیج جامعه پزشكی به ستاد اردوهای هجرت بسیج سازندگی اعلام می شود.
سهمیه ایمن سازی در استان های مرزی و سایر فعالیت های اجرایی محلی نیز حداكثر 200 هزار نفر روز است.
در خصوص برنامه آموزش ارتقای سلامت در حوزه ها و پایگاه های نیروی مقاومت بسیج هم بر مبنای كتاب بسیج الگوی زندگی سالم پیش بینی هزینه مربیان تربیت مربی حداكثر 500 هزار نفر روز است.
مبنای تشویق بر اساس استان های برخوردار نیمه برخوردار و محروم بوده و بنا بر عملكرد مناطق و گرایش به اعزام های تخصصی و حل معضلی از مشكلات بهداشتی بومی منطقه خود است كه با نظر مشترك بسیج سازندگی و جامعه پزشكی انجام خواهد شد.
قرار است در رابطه با بكارگیری دانشجویان رشته پزشكی و پیراپزشكی در اعزام تیم های همراه اردوهای جهاد سلامت بسیج جامعه پزشكی و بسیج سازندگی با هماهنگی بسیج دانشجویی و معاونت آموزشی و فرهنگی وزارت بهداشت ظرف 20روز آینده اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha