تحقیقات جدید انجام شده در ایالات متحده نشان داده است که خوردن کربوهیدرات با کیفیت بالا مانند غلات کامل با خطر کمتری برای دیابت نوع ۲ همراه است. وقتی افراد کالری اسیدهای چرب اشباع، چربیهای اشباع نشده، چربی های غیر اشباع، پروتئین حیوانات و پروتئین های گیاهی را با کربوهیدرات های با کیفیت بالا جایگزین می کنند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمتر می شود. جایگزینی کربوهیدرات های کم کیفیت با چربی های اشباع، اگرچه ( مواد مغذی) نیستند، اما با خطر کمتری از دیابت نوع ۲ در ارتباط است.

اضافه کردن غلات کامل به رژیم غذایی خطر دیابت را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز: تحقیقات جدید انجام شده در ایالات متحده نشان داده است که خوردن کربوهیدرات با کیفیت بالا مانند غلات کامل با خطر کمتری برای دیابت نوع ۲ همراه است. وقتی افراد کالری اسیدهای چرب اشباع، چربیهای اشباع نشده، چربی های غیر اشباع، پروتئین حیوانات و پروتئین های گیاهی را با کربوهیدرات های با کیفیت بالا جایگزین می کنند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمتر می شود. جایگزینی کربوهیدرات های کم کیفیت با چربی های اشباع، اگرچه ( مواد مغذی) نیستند، اما با خطر کمتری از دیابت نوع ۲ در ارتباط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مصرف زیاد کربوهیدرات ها با خطر بیشتر دیابت نوع ۲ همراه است. محققان بررسی کردند که آیا این اثر برای کربوهیدراتهای با کیفیت بالا و کربوهیدراتهای با کیفیت پایین که شامل دانه های تصفیه شده، غذاهای شیرین و سیب زمینی است، متفاوت است؟

این نتایج اهمیت تمایز بین کربوهیدرات ها از منابع کم کیفیت و با کیفیت بالا را هنگام بررسی خطر دیابت برجسته می کند. انجام مطالعات مشابه در افراد با پیشینه های مختلف اقتصادی-اجتماعی، قومیت ها و سن، بینشی را در مورد کاربرد این یافته ها برای سایر گروه ها فراهم می کند.

غلات کامل یا به صورت کامل موجود هستند بصورت مواد غذایی واحدی مانند برنج قهوه ای، یا در حالی که تمام قسمت های بذر (سبوس ، جوانه و آندوسپرم) را نگه می دارند، درون یک آرد ریخته می شوند و به عنوان عناصری مانند گندم سیاه در آن استفاده می شوند مثل پنکیک یا آرد گندم کامل در نان. در مقایسه با سایر انواع دانه ها، غلات کامل از نظر فیبر و سایر مواد مغذی مهم مانند ویتامین های گروه B ، آهن، فولات، سلنیوم، پتاسیم و منیزیم غنی تر هستند. نمونه هایی از غلات سبوس دار شامل جو، برنج قهوه ای، گندم سیاه، بلغور (گندم ترک خورده)، ارزن، جو دوسر و نان سبوس دار، ماکارونی یا کراکر است.

غلات کامل با خطر کمتری از بیماری های قلبی، برخی سرطان ها و سایر مشکلات سلامتی مرتبط هستند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha