معاون رفاهی سازمان نظام پزشكی كشور با اعلام این كه پزشكان شاغل در بخش خصوصی می‌توانند با استفاده از تمام مزایای ماده 3 بیمه شوند، گفت: این بیمه ایام بیماری و زایمان، حقوق بازنشستگی و انجام وظیفه، بیمه عمر و مرگ را شامل می‌شود.

دكتر حسن هویدا در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه ضمن پوشش درمانی، مسایل حمایتی پزشكان نیز منظور می‌شود اظهار كرد: بدین ترتیب آینده پزشكان هم تامین می‌شود.


وی با بیان این كه تا كنون 500 نفر تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفته‌اند، گفت:‌ با این پوشش بیمه‌ای فرد از تمام مزایای یك كارمند شاغل برخوردار خواهد شد و حتی پس از مرگ حقوق وظیفه به وراث آن تعلیق می‌گیرد.


هویدا با اشاره به وجود تسهیلات ویژه برای خرید مسكن پزشكان، گفت: بر اساس توافقات به عمل آمده با بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، شركت‌های سرمایه گذاری مسكن وابسته به بانك دولتی مقرر شد تا سهمی به پزشكان جوان اختصاص یابد تا واحدهای مسكونی با مساحت‌های متعدد و به تناسب وضعیت در اختیار آنان قرار گیرد.

به گفته وی،بدین ترتیب پزشكان خارج از نوبت و با تسهیلات كم بهره صاحب خانه می‌شوند.

وی در خاتمه در خصوص اشتغال پزشكان عمومی گفت: هنوز جایگاه پزشكان عمومی در نظام سلامت كشور مشخص نیست و نظام سلامت كشور نظامی باز است كه افراد بیمه شده و غیربیمه، چنانچه احساس نیاز كنند با صرف هزینه و وقت وارد این سیستم می‌شوند حال آن كه یگانه راه حل مشكل اشتغال پزشكان عمومی و خروج از این نابسامانی، پیاده سازی نظام پزشك خانواده و سیستم ارجاع است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha