سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 294820

استفاده از ماسک در جلسات امتحانات نهایی الزامی است و در هر حوزه امتحان نهایی تعدادی ماسک تهیه شده که در اختیار کسانی که به هر دلیلی ماسک به همراه ندارند، قرار می‌گیرد.

استفاده از ماسک برای امتحانات نهایی اجباری است

سلامت نیوز: استفاده از ماسک در جلسات امتحانات نهایی الزامی است و در هر حوزه امتحان نهایی تعدادی ماسک تهیه شده که در اختیار کسانی که به هر دلیلی ماسک به همراه ندارند، قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ،امتحانات نهایی از روز شنبه هفدهم خردادماه آغاز شده و همچنان تعدادی از خانواده‌ها به برگزاری این امتحانات با وجود شیوع کرونا اعتراض دارند. خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش  گفته است که همه دانش‌آموزان باید در زمان ورود به حوزه‌های امتحانی ماسک داشته باشند و به افرادی که ندارند هم ماسک داده می‌شود.

او از والدین هم خواسته در زمان حضور در حوزه‌ها و حمل‌ونقل فرزندانشان ماسک داشته باشند. ساکی درباره چگونگی نظارت مراقبان بهداشتی بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌ها با وجود کمبود ۶ هزار ‌مربی بهداشت اظهار کرد: تیم‌های نظارتی از قبل پیش‌بینی شده‌اند که یکی آنها گروه ‌مراقبین بهداشت هستند. آنها در مبادی ورودی حوزه‌های امتحانی با استفاده از تب‌سنج و سایر تکنیک‌ها سلامت دانش‌آموزان را کنترل و افراد مشکوک به ابتلا را جدا می‌کنند.

به گفته او، درصورت لزوم دانش‌آموزان مشکوک به بیماری به اتاق‌های ایزوله منتقل و برای شرکت در امتحان بعدی به پزشک ارجاع می‌شوند. رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برگه‌های امتحانی باعث شیوع بیماری در مصححان نمی‌شود، گفت: ترتیبی را اتخاذ کرده‌ایم و برگه‌های امتحانی شخصی‌سازی‌ شده‌اند و حتی حضور و غیاب شخصی شده و برگه هر دانش‌آموز روی میز خودش قرار گرفته و توسط خودش تکمیل می‌شود.

ساکی افزود: بعد از اتمام امتحان و جمع‌آوری اوراق، تا مدتی که ویروس حیات خود را از دست می‌دهد، اوراق نگهداری می‌شود و بعد در اختیار مصححان قرار می‌گیرد. او همچنین گفت: برای اطمینان خاطر و پیشگیری از ازدحام در مبادی ورودی و خروجی سالن‌ها، دانش‌آموزان به 2گروه تقسیم شده‌اند که فاصله‌گذاری رعایت‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha