چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 294846

مطالعه جدید نشان می‌دهد زنان بارداری كه در نزدیكی چاه‌های فعال گاز و نفت زندگی می‌كنند در معرض ریسك تولد نوزادانی با وزن پایین هستند.محققان دریافتند زنانی كه در فاصله كمتر از 5/1 كیلومتری یك چاه نفت یا گاز زندگی می‌كردند در مقایسه با زنان ساكن با فاصله بیشتر از این نوع چاه‌ها ۴۰ درصد بیشتر با احتمال تولد نوزاد كم‌وزن روبه‌رو بودند.

خطر تولد نوزاد كم‌وزن با نزدیكی به میادین نفتی!

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می‌دهد زنان بارداری كه در نزدیكی چاه‌های فعال گاز و نفت زندگی می‌كنند در معرض ریسك تولد نوزادانی با وزن پایین هستند.محققان دریافتند زنانی كه در فاصله كمتر از 5/1 كیلومتری یك چاه نفت یا گاز زندگی می‌كردند در مقایسه با زنان ساكن با فاصله بیشتر از این نوع چاه‌ها ۴۰ درصد بیشتر با احتمال تولد نوزاد كم‌وزن روبه‌رو بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،تولد كودك كم‌وزن و كوچك می‌تواند بر رشد نوزاد تاثیر گذاشته و ریسك مشكلات سلامت را در اوایل كودكی و حتی بزرگسالی افزایش دهد. طبق یافته‌ها، نوزادان كامل به دنیا آمده در نزدیكی چاه‌ها به طور میانگین ۳۶ گرم كوچك‌تر از نوزادانی هستند كه در حوالی این‌گونه چاه‌ها به دنیا نیامده‌اند. 

به گفته محققان، غالبا در سایت‌های گاز و نفت، آلاینده‌های آب و هوا، نور بیش از حد زیاد و سر و صدا تولید می‌شود. اما هنوز مشخص نیست كه دقیقا چه موردی در تولد نوزاد كم‌وزن نقش دارد و تنها چنین رابطه‌ای مشاهده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha