رییس انجمن داروسازان استان مرکزی با بیان اینکه در داروخانه ها با نسیه فروشی طولانی مدت به بیمه ها روبرو هستیم، گفت: برای انجام یک کار اقتصادی سرمایه حداقل باید در یک سال چهار مرتبه چرخش داشته باشد در صورتی که در داروخانه ها، بیمه ها علیرغم قرارداد دو ماهه معوقات هفت تا هشت ماهه دارند.

نسیه فروشی های طولانی مدت بلای جان داروخانه ها

سلامت نیوز:رییس انجمن داروسازان استان مرکزی با بیان اینکه در داروخانه ها با نسیه فروشی طولانی مدت به بیمه ها روبرو هستیم، گفت: برای انجام یک کار اقتصادی سرمایه حداقل باید در یک سال چهار مرتبه چرخش داشته باشد در صورتی که در داروخانه ها، بیمه ها علیرغم قرارداد دو ماهه معوقات هفت تا هشت ماهه دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهزاد احدزاده  در خصوص وضعیت دارویی داروخانه های استان مرکزی با اشاره به اینکه داروخانه ها بویژه داروخانه های بخش خصوصی از نظر اقتصادی وضعیت بحرانی دارند بیان کرد: داروخانه ها در زمینه تهیه دارو بسیار با چالش روبرو شده اند، لیست کمبود دارویی روزبروز در حال بلند شدن است و این فقط مخصوص داروهای وارداتی نیست بلکه داروهای تولید داخل نیز با کمبود مواجه شده است.


وی با تاکید بر اینکه داروخانه ها و صنایع تولید دارو از تغییر مستمر قیمت ارز نگران هستند؛ تخصیص نیافتن ارز در چند ماه اخیر، برگزار نشدن کمیسیون های قیمت , نیمایی شدن ارز مکمل ها را بخشی از مشکلات فعلی داروخانه ها و صنایع داروسازی دانست.


دکتر احدزاده با بیان اینکه در داروخانه ها با نسیه فروشی طولانی مدت به بیمه ها روبرو هستیم، گفت: برای انجام یک کار اقتصادی سرمایه حداقل باید در یک سال چهار مرتبه چرخش داشته باشد در صورتی که در داروخانه ها، بیمه ها علیرغم قرارداد دو ماهه معوقات هفت تا هشت ماهه دارند.


وی با اشاره به اینکه داروی انسولین قلمی که نیاز مردم است، اما حداقل منفی هشت درصد برای داروخانه ها زیان به همراه دارد، افزود: داروخانه ها مجبور به تامین این دارو هستند ولی با پرداخت نشدن مطالبات از سوی بیمه ها مواجه هستیم و عملا وضعیت اقتصادی خوبی حاکم نیست.


رییس انجمن داروسازان استان مرکزی تاکید کرد: در کنار همه مشکلات اقتصادی که فشار بالایی به داروخانه ها وارد می کند، این مجموعه ها با دستورالعمل های جدید نیز مواجهند، اخیرا موضوع نسخ الکترونیکی از سمت بیمه ها مطرح است، مشکلی با الکترونیکی شدن نسخ مشکلی نداریم، اما باید بار مالی بر دوش داروخانه ها که ناشی از دیرکرد در پرداخت مطالبات از سوی بیمه هاست کم شود.


وی اظهارکرد: در تصمیمات نباید فقط به مرکز استان توجه شود بلکه باید تمامی نقاط و شهرهای کوچک و روستاها را مدنظر داشت. بسیاری از داروخانه ها در روستاها و بخش های کوچک قرار دارند که زیرساخت الکترونیکی لازم را در اختیار ندارند و این امر می تواند مشکلات داروخانه را افزایش دهد.


دکتر احدزاده با اشاره به موضوع مالیات که برای داروخانه ها تعریف می شود، افزود: این مراکز گاهی مالیات چیزی را پرداخت می کنند که پول آن دریافت نشده است و زمانی هزینه دارو دریافت می شود که ارزش واقعی آن از بین رفته است ولی داروخانه ها باید مالیات آن را پرداخت کنند و اگر به این وضعیت رسیدگی نشود، دچار چالش می شویم پس تا دیر نشده باید راه حلی برای این مشکلات در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha