۸فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد مهار و خاموش شدند.رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از مهار دو مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان خبر داد.«عباس حسن زاده» افزود: ساعت ۱۴ روز یک شنبه ۲۵خرداد، یک مورد از این آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع روستای پریکدان رخ داد که با تلاش نیروهای مردمی ومنابع طبیعی ساعت ۱۷ مهار شد.

۸ فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد مهار شد

سلامت نیوز:۸فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد مهار و خاموش شدند.رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از مهار دو مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان خبر داد.«عباس حسن زاده»  افزود: ساعت ۱۴ روز یک شنبه ۲۵خرداد، یک مورد از این آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع روستای پریکدان رخ داد که با تلاش نیروهای مردمی ومنابع طبیعی ساعت ۱۷ مهار شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،وی اظهار کرد: علت آتش سوزی انسانی بوده اما عمدی یا سهوی بودن این آتش سوزی مشخص نیست. رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه پوشش این منطقه جنگلی از درختان "ارزن"، "کیکم" و "بلوط "بوده است، خاطرنشان کرد: بر اثر این آتش سوزی ۳هکتار از جنگل های منطقه طعمه حریق شد.


حسن زاده تصریح کرد: همچنین ساعت ۹ امروز دوشنبه ۲۶خرداد ماه نیز یک مورد آتش سوزی در منطقه "کاکان" این شهرستان رخ داده است.وی ادامه داد: این آتش سوزی با تلاش دو تیم شهرستان، یک تیم از شهرستان و نیروهای مردمی ساعت ۱۰:۴۵ مهار و خاموش شد.رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه ۲هکتار از مراتع منطقه در این آتش سوزی خسارت دیده اند، عنوان کرد: علت این آتش سوزی که بیشتر مرتعی بوده، انسانی بوده اما عمدی یا سهوی بودن آن در حال بررسی است.


حسن زاده تاکید کرد: از ابتدای خرداد ماه  امسال تاکنون ۱۴فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان بویراحمد رخ داده که بیشتر این آتش سوزی ها سطح زیر یک هکتار داشته اند.


وی بیان کرد: دیدبانان محلی و خبره ای در عرصه های جنگلی و مرتعی  این شهرستان  به کار گرفته ایم تا قبل از رسیدن نیروها به محل آتش سوزی اقدام به مهار آتش کنند که به همین خاطر خسارات وارده هر کدام از این آتش سوزی ها بیشتر زیر یک هکتار بوده است.


همچنین "ذبیح الله محمدی"، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده  از وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: این آتش سوزی ساعت ۱۳ دیروز رخ داد و با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی در مهار شد.


وی با بیان اینکه هم اکنون نیروها منابع طبیعی جهت احتیاط بیشتر و جلوگیری از شعله ورشدن مجدد در منطقه حضور دارند، افزود: بیشتر خسارات وارده مرتعی بود و تعدادی درخت بلوط نیز در آتش سوخت.


محمدی تصریح کرد: علت دقیق این آتش سوزی نامعلوم است اما احتمال دارد که اختلافات محلی عامل آتش سوزی باشد. از ابتدای سالجاری تاکنون این دومین مورد آتش سوزی تاثیرگذار در این شهرستان بوده است.


"حبیب الله پیوسته گر"، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چرام نیز به خبرنگار ایسنا گفت:  یک مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه سادات این شهرستان ظهر دیروز رخ داد که با تلاش نیروهای مردمی و منابع طبیعی ساعت ۱۴ مهار و خاموش شد. خسارت این آتش سوزی کمتر از یک هکتار بود.
وی با بیان اینکه علت آتش سوزی مشخص نیست، اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون به استثنای همین یک مورد آتش سوزی دیگری در عرصه های منابع طبیعی نداشته ایم.


مجید نظری، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه های "آبریگون" گچساران روز شنبه ساعت ۱۶ شروع و ساعت ۲۲ شب با تلاش نیروهای بسیجی، مردمی و منابع طبیعی شهرستان مهار شد.


وی افزود: این آتش سوزی که بعلت انسانی رخ داده اما عمدی یا سهوی بودن آن در حال بررسی است، به ۲۳ هکتار عرصه مرتی و کمتر جنگلی خسارت وارد کرد. همچنین آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی منطقه "انبارشاهی" که امروز یک ساعت به طول انجامید، مهار و خاموش شد.


نظری اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان رخ داده است.سامان گرجی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت نیز از وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع "میرجابر" این شهرستان خبر داد و گفت: این اتش سوزی از روز سه شنبه شروع شده بود و پس از سه روز مهار و پایش شد.


وی افزود: علت آتش سوزی و میزان خسارات وارد هنوز مشخص نیست و پس از ارزیابی مشخص خواهد شد البته آتش سوزی از باغات منطقه به عرصه های منابع طبیعی سرایت کرد.


گرجی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸ مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان رخ داده که یک مورد از این تعداد در منطقه "پیچاب" طولانی شد و مابقی در اولین فرصت مهار و خاموش شدند و اکثرا زیر یک هکتار خسارت دیده بودند.


"هدایت الله آویزش"، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه نیز به خبرنگار ایسنا گفت: دیروز یک مورد آتش سوزی در منطقه دیشموک این شهرستان داشته ایم که با تلاش نیروهای مردم و منابع طبیعی مهار و خاموش شد.ویافزود: میزان خسارات وارد و علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha