استاندار تهران گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران شرایطی فراهم کرده‌اند که ما با پدیده غیرعادی از لحاظ مرگ و میر کرونا مواجه نشویم.

دانشجویان نباید یکباره از شهرستان‌ها به خوابگاه‌ها بیایند

سلامت نیوز:استاندار تهران گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران شرایطی فراهم کرده‌اند که ما با پدیده غیرعادی از لحاظ مرگ و میر کرونا مواجه نشویم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران  درباره تمهیدات اتخاذ شده برای تامین اقلام مورد نیاز مردم در فصل پاییز که شیوع کرونا و آنفولانزا H۱N۱ را توامان خواهیم داشت، گفت: لوازم بهداشتی، ضدعفونی کننده و حتی ماسک‌ به اندازه کافی وجود دارد و خدا را شکر با توجه به بارندگی که امسال داشتیم، میزان تولید گندم از حدی که پیش‌بینی می‌شد، بالاتر رفته و اگرچه ممکن است؛ در برخی اقلام مانند حبوبات با افزایش قیمت مواجه شده باشیم، اما به لحاظ موجودی اقلام غذایی استراتژیک هیچ مشکلی فعلا وجود ندارد.


وی تصریح کرد: قرار است، فعلا با کرونا زندگی کنیم. اوایل گفتند که کرونا در فصل گرما می‌رود و در فصل سرما می‌آید، اما در مورد کرونا باید بگویم که مسائل ناشناخته آن بیشتر از موارد شناخته‌شده‌ مربوط به آن است. در حقیقت کرونا نه با گرما از بین می‌رود و نه با سرما شیوع مجدد پیدا می‌کند، اما ما باید آمادگی در هر شرایطی را داشته باشیم، چرا که این بیماری فعلا نه دارو دارد و نه واکسن آن را ساخته‌اند. همین‌طور که کرونا در حال طی کردن زمان با ما است، ما هم باید آماده باشیم تا معیشت، سلامت و اقتصادمان را حفظ کنیم.


استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا آماری از ابتلای دانش‌آموزان و دانشجویان به کرونا در تهران دارید؟ گفت: در تهران آمار تفکیکی در این زمینه نداریم.
بندپی با اشاره به آمار مرگ و میر کرونا گفت: خوشبختانه در موسسه کهریزک که حدود ۱۴۷۰ سالمند در آن زندگی می‌کنند، ۲۷ فوتی داشتیم که نسبت به کشورهای مختلف ۱.۸ دهم درصد است. در حالی که در انگلیس و آمریکا، مرگ ومیر سالمندان بر اثر کرونا بالای ۳۵ درصد است. 


وی تصریح کرد: در بین معتادان متجاهر هم به نسبت جمعیت چهار، پنج هزار نفری که نگهداری می‌شوند، تعداد ابتلای چندان بالایی نداشتیم، اما در مجموع محیط‌های کلونی در تهران مراقبت زیادی لازم دارند. 


محسنی بندپی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران شرایطی فراهم کرده‌اند که ما با پدیده غیرعادی از لحاظ مرگ و میر مواجه نشویم.بر همین اساس باید این دقت هم بشود که دانشجویان به یکباره از شهرستان‌ها به خوابگاه‌ها نیایند و از همین رو اعلام کردیم که امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد برای پیشگیری هرچه بهتر از ابتلا به کرونا به شکل غیرحضوری باشد، البته امتحانات وزارت علوم و وزارت بهداشت هنوز آغاز نشده است.


وی درباره شرایط نامناسب مسافران در مترو و اتوبوس‌های خط ویژه و عملکرد مدیریت شهری گفت: باید همه جوانب را در نظر گرفت، واقعیت این است که شهرداری تهران با کاهش اعتبارات مواجه شده و از اسفند، فروردین، اردیبهشت و تا همین الان هم خیلی از کارها متوقف شده است.


بندپی گفت: علاوه بر این لغو طرح ترافیک در شرایط کرونا به عنوان یکی از منابع مالی شهرداری، هزینه‌های زیادی را بر آنها تحمیل کرد، یا  به عنوان مثال ضدعفونی روزانه دو بار وسایل حمل و نقل هزینه می‌برد. در حقیقت شهرداری به عنوان ارگانی که متحمل ضرر و زیان ناشی از کرونا شده، باید مورد حمایت قرار بگیرد.


استاندار تهران درباره تخصیص اعتبار برای نوسازی حمل و نقل کلانشهرها گفت: من فکر می‌کنم، هم دولت و هم سازمان برنامه و بودجه کشور در کنار وام‌ها و تسهیلاتی که در اختیار دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهند، شهرداری را هم مورد حمایت خود قرار دهند، بعد بیاییم مطالبه‌گری کنیم که چرا فلان کار را نکردند. البته تسهیلات اعتباری در رابطه با نوسازی حمل و نقل عمومی همه کلانشهرها از جمله تهران در نظر گرفته شده و باید پیگیری کنیم که این اعتبار زودتر به شهرداری واگذار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha