یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 295414

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه پذیرش بیماران و هزینه اثربخشی در حوزه انسولین قلمی بهتر از سایر محصولات انسولین است، گفت: تولید یکی از ارزبرترین محصولات دارویی را در کشور آغاز کردیم و انتظار داریم که طی ماه‌های آتی، کشور در آستانه خودکفایی و صادرات آن به دنیا قرار گیرد.

آغاز تولید یک داروی اَرزبَر در کشور

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه پذیرش بیماران و هزینه اثربخشی در حوزه انسولین قلمی بهتر از سایر محصولات انسولین است، گفت: تولید یکی از ارزبرترین محصولات دارویی را در کشور آغاز کردیم و انتظار داریم که طی ماه‌های آتی، کشور در آستانه خودکفایی و صادرات آن به دنیا قرار گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در حاشیه مراسم راه‌اندازی خط تولید انسولین قلمی با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: خوشبختانه امروز شاهد راه‌اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی به عنوان یک محصول استراتژیک دارویی در کشور بودیم و با توجه به برنامه‌ای که در توسعه تولید این محصولات در کشور وجود دارد، انتظار می‌رود که به زودی و ظرف ماه‌های آینده شاهد راه‌اندازی خطوط تولید این محصول راهبردی از سوی شرکت‌های دیگر باشیم.


وی افزود: حتی پیش بینی می‌شود که کشور جمهوری اسلامی ایران به زودی با تکمیل چرخه تولید انسولین قلمی در زمره صادرکنندگان این محصول استراتژیک دارویی هم قرار گیرد. هم تعداد بیماران دیابتی و هم افرادی که مصرف کننده انسولین هستند، با روال و رویه‌ای که در سال‌های اخیر و با افزایش مصرف انسولین قلمی و پذیرش بهتری که در بیماران داشته، روند رو به رشد مصرف این محصولات را در کشور و در همه دنیا شاهد خواهیم بود. شاید این محصول بیشترین ارزبری را در بین محصولات دارویی به خود اختصاص می‌دهد و بر همین اساس ضرورت انتقال این تکنولوژی برای تولید این محصولات در داخل کشور مشخص می‌شود.


جهانپور تاکید کرد: ما تولید یکی از ارزبرترین محصولات دارویی را در کشور آغاز کردیم و انتظار داریم که ظرف ماه‌های آتی کشور در آستانه خودکفایی و صادرات آن به دنیا قرار گیرد.


سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: خط تولیدی که امروز راه‌اندازی شد، در گام‌ نخست حدود ۲۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور در پی دارد و امیدواریم با تکمیل چرخه تولید انسولین قلمی در کشور انتظار داریم که نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را شاهد باشیم.


وی گفت: بخشی از بیماران دیابتی مصرف کننده انسولین هستند و پذیرش بیماران و هزینه اثربخشی در حوزه انسولین قلمی بهتر از سایر محصولات انسولین قلمداد می‌شود. موضوع در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل برای رونق تولید در دستور کار است. این مسیر تا زمان خودکفایی در این حوزه ادامه می‌یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha