سلامت نیوز : رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران گفت: از هر 4 نفر، یك نفر از عوارض ناشی از فشار خون بالا رنج می‌برد و سالانه بیش از 900 هزار نفر در سراسر دنیا به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین پیاده‌روی و كوه‌نوردی به خوبی قادرند فشار خون‌های متعادل را درمان كند.

لطفعلی پوركاظمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: با انجام ورزش‌های معمولی از جمله نرمش، پیاده‌روی و كوه‌پیمایی،‌ همراه با رژیم غذایی مناسب و استراحت كافی در طی یك سال می‌توان فشار خون ماكسیمم را از 17 به 14 رساند.

وی افزود: ورزشكاران معمولأ دچار عوارض فشارخون نمی‌شوند و ورزش حتی در سنین 60 تا 80 سالگی نیز می‌تواند در متعادل نگاه‌داشتن فشار خون نقش ایفا كند، زیرا در اثر ورزش، عروقی كه در سطح بدن جریان دارد انبساط یافته و در نتیجه جریان خون افزایش می‌یابد، بنابراین پیاده‌روی و كوه‌نوردی به خوبی قادرند فشارخون‌های متعادل را درمان كند.

پور‌كاظمی خاطرنشان كرد: هرگاه به این نكته توجه داشته باشیم كه از هر 4 نفر یك نفر از عوارض ناشی از فشار خون بالا رنج می‌برد و این عارضه عامل بروز بیماری‌های سكته، نارسایی كلیوی، نارسایی‌ها و حملات قلبی است و سالانه بیش از 900 هزار نفر در سراسر دنیا به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، اهمیت ورزش آشكار‌تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha