رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از بازبینی و ابلاغ دستورالعمل اجرایی ارائه خدمات بیمه درمانی به معتادان مواد مخدر و روانگردان، خبر داد.

بازنگری دستورالعمل ارائه خدمات بیمه درمانی به معتادان مواد مخدر و روانگردان

سلامت نیوز:رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از بازبینی و ابلاغ دستورالعمل اجرایی ارائه خدمات بیمه درمانی به معتادان مواد مخدر و روانگردان، خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مهدی شادنوش در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، ضمن تشریح اقدامات مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در سال ۹۹، بازبینی و ابلاغ دستورالعمل اجرایی ارائه خدمات بیمه درمانی به معتادان مواد مخدر و روانگردان را یکی از مهم‌ترین اقدامات اخیر این مرکز برشمرد و از تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی به منظور اجرای این دستورالعمل، خبر داد.


شادنوش در ادامه بررسی و ابلاغ نهایی تعرفه پیشنهادی خدمات درمان سرپایی اعتیاد را نیز از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و عنوان کرد: این تعرفه از سال ۱۳۹۴ تاکنون به علت موانع موجود ابلاغ نشده بود که با تشکیل جلسات کارشناسی و پیگیری‌های مداوم کارشناسان این مرکز، سرانجام در بهار ۱۳۹۹ جهت اجرا در مراکز به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.


وی همچنین از دستور کار تشکیل کارگروه‌های تخصصی جهت بازبینی و به روزرسانی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های درمان اختلال مصرف مواد، خبر داد.


ابلاغ دستورالعمل فعالیت مراکز درمان سرپایی اختلال مصرف مواد در همه‌گیری کووید ۱۹
شادنوش با اشاره به مشکلات ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ در کشور، تصریح کرد: ابلاغ پروتکل درمان با داروهای آگونیست در همه گیری کووید ۱۹، ابلاغ دستورالعمل فعالیت مراکز درمان سرپایی اختلال مصرف مواد در همه‌گیری کووید ۱۹ و ارائه خدمات درمانی و نگهداری به معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶، از اقدامات گروه سلامت روان و اعتیاد معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.


برگزاری کارگاه‌های بازآموزی و توانمندسازی پزشکان و پرسنل مراکز درمانی اختلال مصرف مواد
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی به برنامه این مرکز برای برگزاری کارگاه‌های بازآموزی و توانمندسازی پزشکان و پرسنل مراکز درمانی اختلال مصرف مواد (MMT)، اشاره کرده و افزود: سرفصل‌های دوره‌های آموزشی اعتیاد ویژه پزشکان و روانشناسان نیز مورد بازبینی قرار گرفته و این دوره‌ها از این پس با سرفصل‌های جدید برگزار خواهد شد.


کاهش روزافزون آسیب‌های ناشی از اختلال مصرف الکل، نیازمند حمایت‌های بین سازمانی
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، در پایان به فعالیت‌های این مرکز در خصوص مدیریت درمان اختلال مصرف الکل در کشور اشاره کرد و گفت: با مشاوره و رایزنی با سایر نهادهای مرتبط با مسمومیت‌های اخیر متانول و جلب حمایت‌های بین سازمانی، امیدواریم شاهد کاهش روزافزون آسیب‌های ناشی از این اختلال در کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha