معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود امکان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای، همایش و سمینارهای آموزشی و در نتیجه عدم حد نصاب کسب امتیاز آموزش مداوم برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای پرستاران، جمعی از پرستاران جهت تاسیس یا تمدید پروانه مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل دچار مشکل شده بودند.

تمدید یا اعطای پروانه مراکز ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل به‌صورت مشروط

سلامت نیوز:معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود امکان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای، همایش و سمینارهای آموزشی و در نتیجه عدم حد نصاب کسب امتیاز آموزش مداوم برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای پرستاران، جمعی از پرستاران جهت تاسیس یا تمدید پروانه مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل دچار مشکل شده بودند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر مریم حضرتی افزود: به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در اشتغال‌زایی و ارائه خدمات این مراکز، با هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت درمان وزارت بهداشت و ابلاغ به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، صدور یا تمدید پروانه مراکز فوق الذکر تا اعلام شرایط عادی و برگزاری اولین آزمون صلاحیت حرفه‌ای به مدت یکساله به‌صورت مشروط انجام می‌شود.


وی ادامه داد: فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.


نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه‌ای در روز پنجشنبه سوم مهر ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha