رییس سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به ساخت آتش‌بُری جدید در کشور برای اطفای حریق‌های جنگلی و مرتعی گفت: این محصول بر پایه آب است و مانع گسترش حریق می‌شود.

رونمایی از آتش‌بُر جدید برای اطفای حریق جنگل‌ها

سلامت نیوز:رییس سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به ساخت آتش‌بُری جدید در کشور برای اطفای حریق‌های جنگلی و مرتعی گفت: این محصول بر پایه آب است و مانع گسترش حریق می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا مسعود منصور در حاشیه کارگاه مدیریت میدانی عملیات اطفای حریق که در وزارت دفاع برگزار شد، اظهار کرد: امروز برای مدیران کل منابع طبیعی و فرماندهان ۱۱ استانی که بیشترین حریق جنگلی و مرتعی را طی ماه‌های اخیر داشتند کارگاه آموزشی یک روزه با حضور اساتید حوزه نیروهای مسلح برگزار شد.


وی با اشاره به اینکه پایه اصلی آموزش امروز ما استفاده از خدمات هوایی و بالگرد بود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم در کنار اطفای حریق هوایی از هر امکان دیگری برای جلوگیری از گسترش آتش استفاده کنیم.


رییس سازمان جنگل‌ها ادامه داد: اخیرا یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان از استان لرستان محصولی را بر پایه آب تهیه کرده است که مانند آتش‌بر عمل می‌کند.
منصور با اشاره به اینکه این محصول که مانند «ژل» است در محوطه‌های اطراف حریق که هنوز آتش به آن‌ها سرایت نکرده است، ریخته می‌شود و مانند آتش‌بر حریق را خاموش و مانع گسترش آن می‌شود.


وی با بیان اینکه این محصول قابلیت استفاده در هر سطحی را دارد و هیچ آسیبی نیز به محیط زیست و جنگل‌ها وارد نمی‌کند، تصریح کرد: این محصول که بر پایه آب تهیه شده است، تا دمای ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند و پس از پاشیدن آن روی سطوح مختلف تا یک سال در محیط ماندگاری خواهد داشت.


به گفته رییس سازمان جنگل‌ها از مشابه این محصول در یکی از کشورهای پیشرفته برای اطفای حریق‌های جنگلی استفاده می‌شود اما ما امکان وارد کردن آن به کشور را نداشتیم. از این‌رو با تکیه بر دانش بومی خود محصولی را با کیفیت بهتر از نمونه خارجی تولید کردیم.


منصور در پایان گفت: ما اکنون در حال مطالعات نهایی برای استفاده از این آتش‌بر هستیم و امیدواریم که تا هفته آینده به تدریج تعدادی از این‌ها در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha