چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 295618

كرونا شوك بزرگی برای همه دنیا و در همه موقعیت‌ها بود تحصیلكرده و بی‌سواد، پولدار و بی‌پول، كشورهای پیشرفته، در حال توسعه و عقب‌مانده را تحت‌تاثیر خود قرارداد و برنامه‌های كوتاه‌مدت و بلندمدت همه انسان‌ها را به‌هم زد.ولی موضوع این یادداشت، هزاران هزار نفری است كه در حال پیگیری رژیم غذایی خاصی برای لاغری یا چاقی بودند و در میانه راه تمركز همه به هم خورد.

برای تناسب اندام می‌توانیم از نو شروع كنیم

سلامت نیوز:كرونا شوك بزرگی برای همه دنیا و در همه موقعیت‌ها بود تحصیلكرده و بی‌سواد، پولدار و بی‌پول، كشورهای پیشرفته، در حال توسعه و عقب‌مانده را تحت‌تاثیر خود قرارداد و برنامه‌های كوتاه‌مدت و بلندمدت همه انسان‌ها را به‌هم زد.ولی موضوع این یادداشت، هزاران هزار نفری است كه در حال پیگیری رژیم غذایی خاصی برای لاغری یا چاقی بودند و در میانه راه تمركز همه به هم خورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،از ابتدای اعلام وجود كرونا در روز اول اسفند، ۳۰ درصد افراد وقت‌های حضوری خود را كنسل كردند و با وجود مراقبت‌های بهداشتی از حدود ۲۰ اسفند به‌ناچار مطب‌ها تعطیل شد و بلافاصله رژیم‌های آنلاین و مشاوره‌های ویدئویی مراجعان قدیمی شروع شد.

یك‌سوم افراد از ابتدای تعطیلی مطب‌ها به‌راحتی خود را با شرایط جدید وفق دادند و چنان منظم رژیم‌های اینترنتی و مشاوره‌های ویدئویی را دنبال كردند كه گویی هیچ اتفاقی نیفتاده، به صورتی كه برای من مشاور هم قابل باور نبود. جالب این‌كه عده بسیار زیادی نیز گویا سال‌ها دنبال چنین فرصتی می‌گشتند كه به صورت اینترنتی رژیم بگیرند و دوران قرنطینه را فرصتی برای خودسازی یافتند و از این فرصت برای شروع رژیم استفاده كردند.

یك‌سوم افراد نیز از اردیبهشت‌ماه دوباره توانستند ذهن خود را متمركز كند و كار را با اضافه‌‌وزن یا بی‌اضافه‌وزن دنبال كنند حتی در طول رمضان هم رژیم داشتند. ولی یك‌سوم باقیمانده هنوز نتوانسته‌اند خود را از این شوك خلاص كنند یا برنامه قبلی خود را ادامه دهند. این افراد اغلب دارای اضافه‌وزن شده‌اند و در حال سعی برای جبران مافات هستند و معمولا این جمله از آنها شنیده می‌شود كه «می‌خواهم اول این چهار كیلویی كه اضافه كردم را جبران كنم، بعد بیایم.»

ولی تمركز و برنامه‌ریزی لازم را ندارند. بایستی به این افراد یادآور شد كه اغلب این افراد بارها و بارها سعی‌های جسته و گریخته و رژیم‌های مقطعی را تجربه نموده‌اند و در این راه ناموق بوده‌اند. پس لازم نیست همه آن تجربه‌های شكست‌خورده را دوباره آزمایش كنند. بهترین كار برای این دسته از افراد این است كه همین امروز با مورد اعتمادترین مشاور تغذیه تماس بگیرند و رژیم‌شان را ازسر بگیرند.

البته اینجانب به عنوان مشاور تغذیه‌ای كه سال‌های طولانی در این عرصه فعالیت داشته‌ام و به‌واسطه كرونا به‌ناچار مجبور به افتتاح یك كلینیك اینترنتی شده‌ام که هر روز نیز به مراجعان آن اضافه می‌شود، تاكید می‌كنم كه احتمال موفقیت در رژیم‌های حضوری به مراتب بیشتر است. البته درصورت مشاوره ویدئویی كهدو طرف به صورت تصویری گفت‌وگو می‌كنند مشاوره قابل قبول است، ولی رژیم‌های اینترنتی یا نرم‌افزاری كه دو طرف ماجرا از هم بی‌خبرند و ارتباطی با هم ندارند به لطیفه بیشتر شبیه است تا مشاوره و فقط راهی است برای این‌كه یك طرف ماجرا پول شما را بگیرد، در ازای كاهش عذاب وجدان چاقی شما!!!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha