مطالعه جدید نشان می دهد داروهای استاتین که برای درمان کلسترول بالا استفاده می شوند ریسک مرگ را در زنان مبتلا به سرطان تخمدان کاهش می دهد.

ارتباط داروی استاتین با کاهش مرگ ناشی از سرطان تخمدان

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد داروهای استاتین که برای درمان کلسترول بالا استفاده می شوند ریسک مرگ را در زنان مبتلا به سرطان تخمدان کاهش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر «کالا ویسواناتان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، در این باره می‌گوید: «این داروها بسیار پرکاربرد هستند و به شکل گسترده‌ای مورداستفاده قرار گرفته و برای اکثر بیماران داروی ارزانی است. کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف این دارو در مبتلایان به سرطان تخمدان امیدوارکننده است.»


سرطان تخمدان معمولاً در مرحله پیشرفته تشخیص داده می‌شود که دیگر جراحی گزینه مناسبی نیست. از اینرو تأثیر چنین داروی قابل دسترسی بسیار امیدوارکننده است.


در مطالعه جدید، داده‌های بیش از ۱۰ هزار زن مبتلا به سرطان تخمدان مورد بررسی قرار گرفتند. در بین این زنان، بیش از ۲۶۰۰ نفر داروی استاتین مصرف می‌کردند و ۸۰ درصد از استاتین های موسوم به lipophilic نظیر simvastatin و lovastatin استفاده می‌کردند. این داروها در چربی قابل حل هستند.


محققان مشاهده کردند مصرف هر نوع استاتین در مقایسه با زنانی که هیچ نوع استاتینی مصرف نمی‌کردند نرخ مرگ را تا ۴۰ درصد کاهش می‌داد. مصرف استاتین های lipophilic با کاهش ۴۳ درصدی ریسک مرگ ناشی از سرطان تخمدان مرتبط بود.


این نتایج نشان می‌دهد که مصرف داروی lipophilic ی تواند در بخشی از روند درمان سرطان تخمدان بکار گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha