مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان از جان باختن سه نفر از دوستداران محیط‌زیست بر اثر آتش‌سوزی در ارتفاعات و جنگل‌های پاوه خبر داد.

آتش‌سوزی در جنگل‌های پاوه/جان باختن سه نفر از دوستداران محیط‌زیست

سلامت نیوز:مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان از جان باختن سه نفر از دوستداران محیط‌زیست بر اثر آتش‌سوزی در ارتفاعات و جنگل‌های پاوه خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، جلیل بالایی مدیرکل بحران استان کردستان درباره وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات و جنگل‌های پاوه گفت: آتش‌سوزی در این مناطق از پنجشنبه هفته قبل آغاز شد. این مناطق خالی از سکنه، مرزی و صعب‌العبور است. همانطور که می‌دانید آتش‌سوزی در مراتع بوده است و شعله‌های آتش در مرتع بسیار شدیدتر از جنگل‌ها است و خوشبختانه در این آتش‌سوزی‌ها جنگل‌ها آسیب ندیدند.


وی ادامه داد: این آتش‌سوزی در عصر روز شنبه اطفاء شد اما متاسفانه عصر دیروز دوباره در منطقه دره ژاله آتش‌سوزی آغاز و هنوز هم ادامه دارد.
مدیرکل بحران استان کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم شهرستان پاوه یکی از شهرستان‌های بافرهنگ در حوزه محیط زیست است و همه امکانات محلی برای اطفا حریق فراهم شده است همچنین از اطرف هم امکاناتی برای اطفاء حریق اعزام شده‌ و امیدواریم شاهد اطفاء حریق باشیم.


بالایی با اشاره به جان باختن سه نفر از دوستدارن محیط‌زیست در این آتش‌سوزی تصریح کرد: دیروز ۳ نفر از دوستداران محیط‌زیست از دیگر شهرستان‌ها و خارج از حوزه برای کمک به محل حادثه مراجعه کرده‌ بودند که متاسفانه بر اثر وزش باد و بالا گرفتن آتش نتوانستند جان خود را نجات داده و گرفتار شدند و متاسفانه جان باختند.


وی تاکید کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که خوشبختانه جنگل‌ها آسیب ندیدند اما امکان استفاده از بالگرد به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد نیست و ما با استفاده از دیگر روش‌ها در حال اطفاء این آتش‌سوزی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha