رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک تراز ارزآوری در حوزه دارو مثبت باشد و چهره داروسازی دگرگون شود تا مردم بتوانند از داروهای با کیفیت و ارزان قیمت ما بهره مند شوند.

امیدوارم مردم جهان از داروهای با کیفیت ایرانی بهره مند شوند

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک تراز ارزآوری در حوزه دارو مثبت باشد و چهره داروسازی دگرگون شود تا مردم بتوانند از داروهای با کیفیت و ارزان قیمت ما بهره مند شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محمدرضا شانه ساز، روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه، اظهار داشت: خیلی خوشبختم که در شرایط فعلی جامعه به دست شما تولیدکنندگان در شرایطی قرار گرفتیم که علی‌رغم تمام مشکلاتی که سبب تهدید سلامت جامعه خواهد بود، این مشکلات کمترین تاثیر را در سلامت داشتند.


وی با تشکر از سفرای کشورهای مختلف که در این مراسم حضور داشتند، افزود: امیدوارم در سایه صلح بتوانیم ارتباط بهتر دولت‌ها و ملت‌ها را برای بهبود زندگی مردم کشورهای مختلف شاهد باشیم و در این راستا گام برداریم.


رئیس سازمان غذا و دارو خطاب به تولیدکنندگان مواد دارویی کشور، گفت: هدفی که شما عزیزان برای آن تلاش می‌کنید یکی از حلقه‌های مهم تحقق استقلال و اقتصاد مقاومتی است. خوشبختانه وزیر بهداشت در زمینه هلدینگ‌های داروسازی تجربیات کافی دارند و اهدافی که دنبال می‌کنند در راستای ارتقای این صنعت است. دکتر نمکی زمانی که در داروسازی فعال بودند دغدغه تولید مواد اولیه و خودکفایی در این زمینه را در سینه داشتند و علی‌رغم تمام مشکلات تلاش می‌کردند تا بتوانیم در زمینه دارو به ارزآوری برسیم. ما اکنون جزو معدود کشورهایی در منطقه هستیم که به ظرفیت تولید داروی API رسیده‌ایم.


شانه‌ساز ادامه داد: یکی از اهدافی که در وزارت بهداشت دنبال شده، این است که علاوه بر تولید دارو و مواد موثره آن به سراغ اینترمدیت‌ها و تولید این گونه تجهیزات برای تولید دارو برویم. کمتر از یک ماه پیش بود که توانستیم در استان هرمزگان واحدی را راه‌اندازی کنیم که در تولید استامینوفن از مواد پتروشیمی استفاده می‌کرد. در حالی که تمام ماشین‌های تولید این استامینوفن‌ها ساخت کشور خودمان بود.


وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه سه داروساز به مجلس یازدهم راه یافته‌اند، اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک تراز ارزآوری ما در حوزه دارو مثبت باشد و چهره داروسازی دگرگون شود تا هم مردم کشور خودمان و هم مردم جهان بتوانند از داروهای با کیفیت و ارزان ما بهره‌مند شوند.


شانه ساز مجددا خطاب به تولید کنندگان دارو، تصریح کرد: اگر همت و تلاش شما نبود مردم در برابر این طوفان‌ها آسیب‌های جدی می‌دیدند. در زمانی که با تحریم‌ها روبرو بودیم ورود ویروس کرونا به کشور می‌توانست مرگ و میرهای زیادی را به دنبال داشته باشد، ولی با کمک شما تولیدکنندگان توانستیم در این زمینه موثر عمل کنیم. امیدوارم سال‌های بعد با برچیده شدن ویروس کرونا شاهد حضور شرکت‌های خارجی نیز در این مراسم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha