عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مستثنی كردن جامعه پزشكان از كاهش فاصله امور حقوقی، پیشنهادی بوده كه از طرف رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شده و به تصویب دولت رسیده است.

دكتر شهریاری عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران افزود: در پی پیشنهاد مطرح شده از جانب سازمان برنامه ریزی و بودجه كه جامعه پزشكی را از فاصله امور حقوقی مستثنی دانسته است، كمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز اعتراض خود را به این امر مطرح و از وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی خواستار رسیدگی به این مسئله شده است.
دكتر شهریاری گفت: در حق این قشر از جامعه ظلم فراوانی می شود، چرا كه خیلی از پزشكان ما حقوقی معادل 180 تا 200 هزار تومان دریافت می كنند كه از حقوق یك لیسانسه نیز كمتر است.
وی تاكید كرد: پزشكان متخصص عضو هیأت علمی نیز كه زحمات زیادی را متحمل می شوند دستمزدی معادل 320 هزار تومان دریافت می كنند كه در قبال زحمات شبانه روزی كه به بیماران ارایه می دهند مبلغ ناچیزی است.
عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح كرد: به دلیل ذهنیت ایجاد شده در مورد چند درصد از پزشكان كه وضعیت مطلوبی در جامعه دارند، تمام جامعه پزشكی زیر سوال رفته و این گونه سوء مدیریت‌ها در مورد آن ها صورت می گیرد.
دكتر شهریاری گفت: وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشكی عنوان كرد، این قضیه را از طرق مختلف پیگیری می كند و كمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز مشغول پیگیری لایحه خدمات پزشكی در جامعه است و بی عدالتی‌هایی را كه در مورد این گروه می‌شود مورد بررسی قرار می دهد.
دكتر شهریاری یاد آورشد: كمیسیون قصد دارد تا تمامی مشكلاتی را كه در جامعه پزشكی و در خصوص پزشكان وجود دارد و همچنین بی عدالتی ها و اجحافی كه در حق این قشر می شود به ریاست جمهوری منعكس كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha