سلامت نیوز :رئیس انجمن مددكاران ایران گفت: حضور مددكار اجتماعی در همه دستگاه‌ها لازم است چرا كه بسیاری از مشكلات افراد توسط مددكاران برطرف می‌شود.

سیدحسن موسوی چلك در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از تعریف مددكار در كشور اظهار داشت: متأسفانه تعریف خوبی از مددكار در كشور وجود ندارد و مردم در همه دستگاه‌ها، مددكار را به عنوان یك نهاد مستمری‌دهنده می‌شناسند.

وی تصریح كرد: فرد مددكار می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله ارائه مشاوره، رفع مشكلات افراد و برنامه‌ریزی در زندگی افراد، مؤثر باشد و اطلاعات خوبی به آنها ارائه دهد.

موسوی چلك تأكید كرد: طی سال‌های گذشته انجمن مددكاران اجتماعی ایران تلاش كرده است تا سطح آگاهی مددكاران را با آموزش‌های لازم ارتقاء‌ دهد كه در این زمینه به موفقیت‌های خوبی نیز دست پیدا كرده است.

رئیس انجمن مددكاران ایران ادامه داد:‌ هم اكنون در دانشگاه‌ها آموزش‌های فراگیری به افراد فارغ‌التحصیل در حوزه مددكاری ارائه می‌شود كه این مسئله می‌تواند در آینده كاری آنها مؤثر باشد.

وی بیان داشت: تعریفی كه هم اكنون در كشور از فرد مددكار وجود دارد، یك تعریف غیر منطقی است چرا كه افراد جامعه از یك مددكار توقع خدمات مستمری دارند كه صحیح نیست؛ مددكاران می‌توانند در بخش‌های مختلف، به افراد كمك كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha