همه گیری بیماری کووید-۱۹ و محدودیتهای اعمال شده به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری به سلامت روان زنان، جوانان و والدین آسیب می زند.

زنان، جوانان و والدین در معرض آسیب روانی ناشی از همه گیری

سلامت نیوز:همه گیری بیماری کووید-۱۹ و محدودیتهای اعمال شده به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری به سلامت روان زنان، جوانان و والدین آسیب می زند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، مطالعه انجام شده در دانشگاه منچستر، کالج لندن و مرکز ملی تحقیقات اجتماعی نشان داد: قرنطینه ناشی از شیوع کروناویروس، بیشترین آسیب را به سلامت روان زنان، جوانان و والدینِ کودکان کمتر از پنج سال وارد می کند.


در این مطالعه وضعیت سلامت ۱۷ هزار و ۴۵۲ نفر مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق اطلاعات با کیفیت بالا را در مورد سلامت روان در طول همه گیری بیماری ارائه کرده است. در ماه آوریل حدود یک سوم از مردم انگلیس سطح قابل توجهی از پریشانی روانی را تجربه کرده اند که این رقم پیش از همه گیری بیماری حدود یک پنجم بوده است.


همچنین افزایش سطح پریشانی روانی در برخی از گروه ها بیشتر بوده است. ۳۳ درصد از زنان، ۳۲ درصد از والدینِ کودکان کمتر از پنج سال و ۳۷ درصد از جوانان، سطح بیشتری از پریشانی روانی را در دوران قرنطینه تجربه کرده اند.


همچنین کارشناسان آسیب روانی قابل توجهی را در مردان و افراد بیش از ۴۵ سال مشاهده نکردند اگرچه آنان تایید کردند که بسیاری از مردان از تاثیرات کاهش درآمد و داشتن فرزند خردسال در خانه رنج خواهند برد.


به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته محققان لازم است در بررسی های دیگر روش هایی که ممکن است مردان برای ابراز این اضطراب و پریشانی به طور مثال از طریق اعتیاد به مواد مخدر به کار گیرند، مورد مطالعه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha