شخصی که مدعی طب اسلامی است و سال قبل با آتش زدن یکی از معتبرترین کتاب های پزشکی جهان، نامش بر سر زبان ها افتاد در ادعایی جدید مطرح کرد که فقط زنان ماسک بزنند و مردان لازم نیست از ماسک استفاده کنند.

ادعای جدید تبریزیان: فقط زنان ماسک بزنند، چون کرونا فقط از آنها سرایت پیدا می کند!

سلامت نیوز:شخصی که مدعی طب اسلامی است و سال قبل با آتش زدن یکی از معتبرترین کتاب های پزشکی جهان، نامش بر سر زبان ها افتاد در ادعایی جدید مطرح کرد که فقط زنان ماسک بزنند و مردان لازم نیست از ماسک استفاده کنند.


به گزارش سلامت نیوز، خراسان نوشت: بنابر متنی که در کانال منتسب به وی منتشر شده است، این شخص که «تبریزیان» نام دارد و هوادارانش وی را پدر طب اسلامی می نامند، نوشته است: در مردان انتقال و سرایت از راه هوا و از شخصی به شخص دیگر اصلا وجود ندارد و این امر مختص بانوان است و صرفا سرایت از خانم ها به آقایان و آن هم در صورت تماس نزدیک محقق می‌شود. پس احتمالا اگر فقط خانم ها از ماسک استفاده کنند، در جلوگیری از پیشرفت کرونا کافی است و آقایان نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

این ادعا در شرایطی مطرح شده که وی دلیلی برای اثبات این ادعا ارائه نکرده است، ضمن این که اکنون در تمام دنیا استفاده از ماسک بهترین روش برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، معرفی شده است.

 آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی قبلا در اظهارنظرهایی محکم، «طب اسلامی» را رد کرده و تاکید کرده اند که ما در اسلام چیزی به نام طب اسلامی نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha