چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 297501

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

هوا خنک می شود

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی جوی چند روز آینده کشور پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین حسین نقشینه در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: برای امروز در مناطقی از شمال غرب، گیلان، مازنداران، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان قزوین و البرزو همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی رشد ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.


وی ادامه داد: فردا در مناطق شمال غرب، سواحل شمالی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین در استان‌های استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش‌های فردا در مناطق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به صورت رگبار شدید پیش بینی شده است، بیان کرد: طی ۲ روز آینده مناطق غربی هرمزگان، ارتفاعات غربی استان فارس، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و لرستان در ساعات بعد از ظهر با رشد ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید همراه هستند.


نقشینه اظهار کرد: برای روز جمعه انتظار تداوم بارندگی‌ها را در سواحل شمال، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌ای جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین در استان‌های مرکزی، قم و شمال اصفهان داریم.


وی ضمن اشاره به اینکه شنبه برای آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، دامنه‌ای جنوبی البرز و برخی نقاط از خراسان رضوی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید اتفاق می‌افتد، افزود: جمعه و شنبه در ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان رشد ابر، رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد.


این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: برای ساعات بعد از ظهر یکشنبه در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات هرمزگان و فارس رشد ابر و بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.


نقشینه با بیان اینکه سایر مناطق کشور در روز یکشبنه آسمانی صاف دارند، توضیح داد: در روز پنجشنبه و جمعه نوار شمالی کشور کاهش موقتی دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد را دارد و دریای خزر مواج است.


وی با بیان اینکه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل با وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد، عنوان کرد: تهران امروز بعد از ظهر با افزیش ابر همراه است و در اوایل شب رگبار پراکنده باران را دارد، همچنین فردا و پس فردا رگبار پراکنده همراه با رعد وبرق و ورش باد شدید برای پایتخت پیش بینی می‌شود.
این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دمای هوای تهران در روز جمعه ۳ تا ۴ درجه کاهش پیدا می‌کند، گفت: تبریز، رشت و مشهد نیز با کاهش دما همراه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha