معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران رتبه سوم را ارائه پروژه‌های تحقیقاتی مبارزه با کرونا در سطح جهان دارد.

رتبه سوم ایران در ارائه پروژه‌های تحقیقاتی کرونا در دنیا

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران رتبه سوم را ارائه پروژه‌های تحقیقاتی مبارزه با کرونا در سطح جهان دارد.


به گزارش سلامت نیوز بهخ نقل از ایسنا،سیدکامل تقوی نژاد امروز چهارشنبه هشتم مردادماه در ستاد مدیریت بیماری کرونا که در ساختمان الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه مدیریت بیماری کرونا در ایران نسبت به کشورهایی که از نظر زیرساخت‌ها، تجهیزات، منابع مالی و امکانات وضعیت بهتری دارند موفق‌تر بوده است. میزان منابع مالی تزریق شده در برخی از کشورها با ایران قابل مقایسه نیست.


وی ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌های چین که خاستگاه این ویروس است و نیز برخی کشورهای اروپایی چندین برابر ایران است، اما خوشبختانه در کشور ما به گونه‌ای این بیماری با تلاش و فداکاری همه جانبه مدیریت و کنترل شده است که در زمره کشورهای موفقی هستیم که کارنامه درخشانی از عملکرد خود در مقابله با این بیماری داریم.


معاون وزیر بهداشت در ادامه به درگیر شدن استان مرکزی از روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن در بین سه استان نخست کشور اشاره کرد و افزود: ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی با انجام کارهای بزرگ و اقدامات پیشگیرانه توانست بسیار موفق عمل کند و آمار مبتلایان و جانباختگان در این استان که جزو سه استان نخست شیوع بیماری کرونا در کشور محسوب می‌شد، مدیریت شود.


وی به حمایت رهبر معظم انقلاب و دولت از مقابله جدی کادر سلامت و درمان با بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و اختصاص آن به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور از جمله سیاست‌های حمایتی نظام اسلامی برای تامین تجهیزات و زیرساخت‌ها بوده است.
وی به تخصیص افزون بر ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ستاد مدیریت مبارزه با کرونا به استان مرکزی خبر داد و افزود: از آنجاکه تخصیص اعتبارات، دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب را دارد، لذا در همین رابطه تفاهم نامه‌ای با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به امضا رسیده است تا این مبلغ در حساب جداگانه ‌و ویژه‌ای علیرغم اینکه هیئت رئیسه دانشگاه اختیارات لازم را دارد، اما در ردیف‌های هدفگذاری شده و با حساسیت تمام هزینه شود.
تقوی‌نژاد افزود: در این تفاهم نامه ۱۲۰ میلیارد تومان برای استان مرکزی پیش بینی شده است که تاکنون ۴۸ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است و ۲۴ میلیارد تومان دیگر صرفا برای مدیریت و درمان کرونا از سایر منابع در نظر گرفته شده است.


وی، تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) اراک را از خواسته های بحق استان مرکزی برشمرد و افزود: اعتباراتی برای تکمیل طرح‌های درمانی در حال احداث استان مرکزی در نظر گرفته شده است و با پیگیری‌های لازم زمینه تسریع در بهره‌برداری پروژه ها با تخصیص منابع مالی لازم فراهم خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت با تقدیر از فرهنگ غنی و خیرخواهانه خیرین حوزه سلامت گفت: خوشبختانه خیرین همپای دولت و حتی جلوتر از دولت در ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی مردم پیشگام هستند.


وی تقویت نیروی انسانی و کادر سلامت از نظر وضعیت استخدامی، معیشتی و رفاهی را از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت دانست و افزود: براساس اعلام معاونت تحقیقاتی و فناوری وزارت بهداشت، جمهوری اسلامی ایران از لحاظ طرح‌های تحقیقاتی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ سومین کشور دنیاست و هم اکنون تمامی طرح های تحقیقاتی پذیرفته شده و در مرحله بررسی است.


تقوی‌نژاد گفت: در خصوص تامین تجهیزات بهداشتی و درمانی نیز رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که تجهیزات لازم با نگاه به تولید ملی و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تامین و تولید شود و هم اکنون قراردادهایی در این خصوص منعقد شده است.


وی در ادامه خواست با تاکید بر اینکه باید همزمان با توجه به درمان و سلامت جسمی، به سلامت روانی نیز توجه شود تا شاهد بروز افسردگی در بین خانواده هایی که عزیزان خود را به دلیل کرونا از دست دادند نباشیم، افزود: هر کار موفقی که در این زمینه در استان مرکزی صورت گرفته است را می توان به عنوان نمونه موفق کشوری به سایر نقاط تعمیم داد تا جامعه از آثار روانی و اجتماعی این مسائل مصون بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha