یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 297712

بهداشت دهان و دندان اهمیت زیادی در سلامت عمومی فرد و حفاظت از اعضای حیاتی بدن دارد و سلامت لثه‌ها بخش مهمی از بهداشت دهان و دندان محسوب می‌شود.

نکاتی برای بهداشت دهان و دندان ‌

سلامت نیوز:بهداشت دهان و دندان اهمیت زیادی در سلامت عمومی فرد و حفاظت از اعضای حیاتی بدن دارد و سلامت لثه‌ها بخش مهمی از بهداشت دهان و دندان محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،متاسفانه شرایط بیماری کرونا طوری شده است که باید تا حد امکان  مراجعه  به دندان پزشکی و انجام جراحی دهان و دندان  را به حداقل برسانید بنابراین بهتراست بیش از گذشته مراقب سلامت دندان‌هایتان باشید . در ادامه به نکاتی در این باره اشاره می کنیم :


 گیاه چریش

چریش گیاهی است که خواص ضد باکتریایی دارد.در سال ۲۰۱۴ میلادی یک مطالعه کوچک نشان داد استفاده کودکان از دهان شویه‌های حاوی چریش در کاهش پلاک و مهار التهاب لثه در آن‌ها موثر بوده است.

 روغن درخت چای 

طبق بررسی‌های میکروبیولوژی بالینی صورت گرفته در سال ۲۰۰۶ میلادی، روغن درخت چای می‌تواند به درمان التهاب لثه کمک کند.( مصرف روغن درخت چای به طور خالص می‌تواند سمی باشد.) 

 ویتامین ث

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ویتامین ث می‌تواند در محافظت از سلامت لثه‌ها نقش داشته باشد. به عنوان مثال در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۰ میلادی صورت گرفت، مشخص شد افرادی که به میزان کافی ویتامین ث دریافت نکرده اند به میزان بیشتری در معرض بیماری‌های لثه قرار دارند.

 ماساژ با روغنی

کی از درمان‌های لثه که در طب سنتی رواج دارد، استفاده از روغن‌های گیاهی برای ماساژ لثه‌هاست. یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی مانند روغن کنجد یا نارگیل را برای حدود ۱۵ دقیقه در اطراف دهان غرغره کنید.

  چند نکته دیگر 

پیش از استفاده از هر نوع داروی طبیعی برای داشتن لثه‌های سالم به یاد داشته باشید که هیچ درمانی نباید به عنوان جایگزین برای مراقبت‌های استاندارد دهان و دندان استفاده شود.خودداری از استعمال سیگار می‌تواند خطر ابتلا به بیماری لثه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.   

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مدیریت استرس می تواند به سالم ماندن لثه کمک کند.   هر دو تا سه ماه یک بار مسواک قدیمی خود را با یک مسواک جدید جایگزین کنید.  برای پاک کردن باکتری ها از دهان شویه استفاده کنید.  زبان خود را در روز برای تمیز کردن باکتری ها و سموم مسواک بزنید.   برای حفظ سلامت دهان، غذاهای پرچرب مصرف نکنید.

از دندان هایتان به عنوان ابزار برای باز کردن یا شکستن چیزی استفاده نکنید.    بعد از خوردن غذا دهان خود را با آب گرم بشویید.  خوردن پنیر می تواند باعث کاهش حفره های دندان شود. زیرا این ماده اثر اسید پلاک را خنثی می کند.   بعد از خوردن غذا از هویج و سیب استفاده کنید.    هر شش ماه یک بار به دندان پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha