دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 297779

کارشناس برنامه شیر مادر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با توجه به مواد ایمنی بخشی که در شیر مادر وجود دارد و کودک را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مصون می‌کند لازم است در زمان اپیدمی کرونا کودکان از شیر مادر محروم نشوند.

تغذیه کودکان با شیر مادر در اپیدمی کرونا

سلامت نیوز: کارشناس برنامه شیر مادر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با توجه به مواد ایمنی بخشی که در شیر مادر وجود دارد و کودک را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مصون می‌کند لازم است در زمان اپیدمی کرونا کودکان از شیر مادر محروم نشوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، زینب شیخ نصر با تاکید بر اینکه در زمان اپیدمی کرونا کودکان را از شیر مادر محروم نکنید، اظهار کرد: در مطالعات انجام‌ شده تاکنون انتقال ویروس کرونا از طریق تغذیه با شیر مادر مشاهده نشده و همان‌طور که تغذیه با شیر مادر بقای کودک را تضمین می‌کند ضروری است همه مادران در دوران کرونا کودکان خود را از شیر خود تغذیه کنند.


وی افزود: مادران مشکوک یا مبتلا که حال عمومی خوبی دارند و توانایی مراقبت از کودک خود را دارند می‌توانند کودک خود را با رعایت پروتکل بهداشتی (شستن دست‌ها قبل از تماس با کودک، استفاده از ماسک و...) مستقیماً از شیر مادر تغذیه کنند.


این کارشناس با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را سیاره‌ای سالم با حمایت از تغذیه با شیر مادر نام‌گذاری کرده است.


شیخ نصر اضافه کرد: شیر مادر یک غذای طبیعی و تجدید پذیر است و به محیط‌زیست آسیب نمی‌رساند زیرا در روند تولید تا مصرف شیر مادر اکوسیستم آلوده نمی‌شود، در مقابل شیر مصنوعی در روند تولید تا مصرف باعث تخریب محیط‌ زیست می‌شود. تولید گازهای گلخانه‌ای، مصرف قابل‌ توجه سوخت‌های فسیلی و مصرف مقدار بسیار زیادی آب، هدیه کارخانه‌های شیر مصنوعی به انسان و طبیعت است.


 کارشناس برنامه شیر مادر تاکید کرد: تغذیه با شیر مادر علاوه بر مزایای فردی، مزایای اجتماعی نیز به همراه دارد که از طریق تصمیم مادران برای تغذیه کودکان با شیر مادر و با همراهی و کمک نیروهای بهداشتی و درمانی محقق خواهد شد.


وی با تاکید بر فواید تغذیه با شیر مادر مانند سلامت شیرخوار، سلامت مادران و نیز فواید اجتماعی و اقتصادی برای جامعه گفت: از جمله فواید شیر مادر برای شیرخوار کاهش میزان ابتلا به بیماری‌هایی مانند عفونت‌های گوارشی، بیماری‌های تنفسی، عفونت گوش میانی، سندرم مرگ ناگهانی است. همچنین از بیماری‌های غیر واگیر همانند دیابت، چاقی، آسم و آلرژی پیشگیری می‌کند.


کارشناس برنامه شیر مادر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: از دیگر فواید شیر مادر برای خود مادر کاهش خونریزی پس از زایمان، وابستگی عاطفی و کاهش استرس، کاهش افسردگی پس از زایمان و کاهش میزان ابتلا به سرطان پستان و تخمدان است.
زینب شیخ نصر اضافه کرد: شیر مادر بر اقتصاد خانواده و جامعه تاثیر به سزایی داشته و هزینه‌های ناشی از ویزیت پزشک، دارو و هزینه خرید شیر مصنوعی را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha