شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 298335

سوالی كه مكررا و بدون پیش‌زمینه از بنده و همكارانم در فضای مجازی پرسیده می‌شود این است كه هزینه فلان عمل جراحی چقدر است؟در پاسخ این سوال باید توجه داشت اعمال جراحی كالا نیستند و نمی‌شود از راه دور برای همه بیماران یك نسخه پیچید و یك بسته پیشنهادی با قیمتی مصوب ارائه كرد! آیا قیمت سلامتی افراد مختلف مقطوع است؟ هزینه اعمال جراحی چاقی به فاكتورهای مختلف از جمله شاخص توده بدنی فرد، نوع عمل، نوع وسایل، نوع بیمه، نوع بیمارستان و غیره بستگی دارد.

هزینه اعمال جراحی چاقی چقدر است؟!

سلامت نیوز-*دکتر شهاب شهابی: سوالی كه مكررا و بدون پیش‌زمینه از بنده و همكارانم در فضای مجازی پرسیده می‌شود این است كه هزینه فلان عمل جراحی چقدر است؟در پاسخ این سوال باید توجه داشت اعمال جراحی كالا نیستند و نمی‌شود از راه دور برای همه بیماران یك نسخه پیچید و یك بسته پیشنهادی با قیمتی مصوب ارائه كرد! آیا قیمت سلامتی افراد مختلف مقطوع است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، هزینه اعمال جراحی چاقی به فاكتورهای مختلف از جمله شاخص توده بدنی فرد، نوع عمل، نوع وسایل، نوع بیمه، نوع بیمارستان و غیره بستگی دارد.

برای مثال در ایران فقط افراد چاق با شاخص توده بدنی بالاتر از 40 تحت پوشش بیمه برای اعمال جراحی چاقی قرار می‌گیرند.به نظر می‌رسد در این روزها تبلیغات پزشكی و بازاریابی در فضای مجازی از رموز موفقیت، صرف نظر از توانمندی علمی و عملی فرد در آن حرفه است. البته در دنیای پر ازدحام امروزی، بیماران به‌راحتی و به روش سنتی قادر به انتخاب بهترین روش‌های تشخیصی و درمانی نیستند.

از طرفی از آنجا كه نظارتی بر فضای مجازی وجود ندارد متاسفانه آن فردی برنده است كه با هزینه و تبلیغات بیشتر بیماران را میخكوب می‌كند تا آن فرد را انتخاب كنند. اما آیا جذب بیماران ناآگاه بیشتر تناسبی با كیفیت خدمات درمانی دارد؟!متاسفانه در دنیای پررقابت امروز، به‌ویژه در كلانشهرها به‌جای انتخاب خدمات درمانی بهتر، خریدار كمپین‌های تبلیغاتی هستند! البته بنده با تبلیغات به شرط رعایت اصول اخلاقی و ارائه اطلاعات و آگاهی به بیماران موافقم. اما توصیه اكیدم به بیماران عزیز این است كه بدون توجه به تبلیغات پرزرق و برق با مطالعه و آگاهی پزشك خود را انتخاب كنند.

*فلوشیب جراحی چاقی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha