جمعی از فعالان صنفی سلامت کشور در نامه ای سرگشاده به رییس جمهور از بی توجهی و عدم پاسخگویی مسوولین نظام سلامت به مطالباتشان و اکتفا به قدردانی های تریبونی گلایه کرده و خواستار توجه جدی به دغدغه های صنفی کادر سلامت شدند.

وظایف مسوولین غیرپاسخگوی نظام سلامت در قبال مدافعان سلامت را گوشزد کنید

سلامت نیوز:جمعی از فعالان صنفی سلامت کشور در نامه ای سرگشاده به رییس جمهور از بی توجهی و عدم پاسخگویی مسوولین نظام سلامت به مطالباتشان و اکتفا به قدردانی های تریبونی گلایه کرده و خواستار توجه جدی به دغدغه های صنفی کادر سلامت شدند.

به گزارش سلامت نیوز، متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
احتراما، چنانچه استحضار دارید، کارکنان عرصه سلامت در همه مقاطع و در دشوارترین شرایط همواره ارزنده ترین خدمات را به هموطنان خود ارائه نموده و علی رغم همه ی نقصان ها و بی مهری های گاه و بیگاه مسئولین نظام سلامت کشور، در هیچ برهه ای، ذره ایی در انجام مسئولیت حرفه ای و تکلیف انسانی خود تردید به خود راه نداده و صبورانه و نجیبانه ؛  همواره خود را ملزم به حفظ سلامت جامعه و آحاد مردم دانسته اند. به عنوان نمونه بارز این تعهد و وظیفه شناسی میتوان به مبارزه ایثارگرانه و تا پای جان آنها در خط مقدم بحران زیستی کنونی(کرونا) اشاره کرد.
علی رغم این تعهد و الزام به خدمت صادقانه در اعضاء پیکره نظام سلامت، متاسفانه مسئولین ذیربط هیچگاه و در هیچ مقطعی اقبالی به دغدغه های حرفه ای، شغلی، معیشتی و رفاهی مجموعه کادر سلامت نشان نداده و به رغم درخواستهای متعدد و مکرر کارکنان در زمینه ی پیگیری و برآورده کردن مطالبات صنفی مورد نظر، کوچکترین اقدامی از سوی آنان صورت نگرفته است.
همچنانکه مدافعان سلامت به بهترین شکل ممکن به تکلیف خود عمل نموده و در عرصه بهداشت و درمان کشور در ابعاد مختلف افتخار آفریده و مایه سرافرازی و مباهات کشور شده اند ؛ در مقابل به همان نسبت از مسئولین مختلف در تمام سطوح انتظار دارند که به مسائل و مشکلات متعدد و انباشت شده آنها توجه نشان داده و صرفا به بیان قدردانی های تریبونی ( که در جای خود لازم و قابل تقدیر است) اکتفا نکنند ،بلکه در عرصه عمل این توجهات را به منصه ی ظهور رسانده و زمینه ی رسیدگی به مشکلات و دغدغه های واقعی آنها که به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردارند را فراهم نمایند .
در عین حال ، توجه به دغدغه ها و تامین مطالبات شغلی، معیشتی و رفاهی کارکنان ازطرفی به طور فزاینده ای میتواند در افزایش و حفظ انگیزه و رضایت مندی کارکنان و همینطور بهبود و ارتقای سطح کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی که از ضروریات جامعه امروز است، نقش اساسی داشته باشد و از سوی دیگر عدم توجه و پاسخگویی به این مطالبات و استمرار روند کنونی ضمن آسیب به کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده و کاهش انگیزه در کارکنان ؛ می تواند آنها را به اتخاذ روش های چالش بر انگیز و غیر متعارف در مطالبه گری وادار نماید که این موضوع به نظر می رسد مطلوب هیچ یک از طرفین نباشد .
از این رو  از حضرتعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور تقاضا داریم که توجه مسئولین و مدیران غیر پاسخگوی نظام سلامت را به مطالبات و دغدغه های صنفی کادر سلامت معطوف نموده و وظایف و مسئولیت های قانونی و سازمانی آنها را در قبال مدافعان سلامت گوشزد فرمایید. باشد که گامی در اصلاح این روند معیوب و ناعادلانه برداشته شود و اندکی از فشارهای مختلفی که بر دوش سربازان سلامت قرار دارد، برداشته شود.
از زحمات و عنایت حضرتعالی کمال تشکر را داریم.

گفتنی است تعداد ۴۶ هزار و ۵۲۸ نفر از فعالان صنفی سلامت از دانشگاه های مختلف در سراسر کشور در یک کارزار اینترنتی «درخواست برقراری فوق العاده ویژه برای کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی» را خطاب به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت راه اندازی کردند. همچنین نزدیک به ۳۵ هزار نفر از پرسنل قراردادی و شرکتی وزارت بهداشت از دانشگاه های مختلف سراسر کشور کارزاری را با عنوان «مطالبه تبدیل وضعیت پرسنل قراردادی و شرکتی وزارت بهداشت» خطاب به به رییس جمهور، وزیر بهداشت، رییس سازمان اداری و استخدامی ، ریاست سازمان برنامه و بودجه،ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نیز ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس راه اندازی کردند.

لازم به ذکر است امضاها نزد سلامت نیوز محفوظ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha