سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 298481

یک متخصص مغز و اعصاب به بیان ویژگی‌ها و علائم سردرد‌های خطرناک پرداخت.

سردرد‌های خطرناک چه ویژگی‌هایی دارند؟

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب به بیان ویژگی‌ها و علائم سردرد‌های خطرناک پرداخت.


به گزار ش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمد علی اکبریان‌نیا در پاسخ به این سوال که چه نوع سردرد‌هایی خطرناک هستند، گفت: اغلب سردرد‌ها نظیر سردرد‌های میگرنی، عصبی و تنشی مزمن و طولانی هستند و ممکن است یک طرفه و یا دو طرفه باشند و معمولا هنگام خستگی و بیشتر در ساعات بعد از ظهر ایجاد می‌شوند.


وی تاکید کرد: سردرد‌هایی که به صورت ناگهانی اتفاق می افتند به طوری بیمار برای اولین بار آن‌ها را حس می‌کند و تاکنون هیچ گونه از آن نوع سردرد‌ها را تجربه نکرده است و همچنین سردرد‌های تیر کشنده و به اصطلاح خنجری به نحوی که فرد احساس می‌کند، یک نفر خنجر در مغزش فرو می‌کند و یا پتک به سرش می‌کوبد، سردرد‌هایی خطرناک هستند و بیمار هرچه سریعتر باید توسط پزشک معاینه شود.


این متخصص مغز و اعصاب افزود: همچنین سردرد‌هایی که به علت پارگی عروق مغز رخ می‌دهند و یا به دلیل التهاب پرده‌های مننژیت صورت می‌گیرند هم خطرناک هستند و حتما باید توسط پزشک بررسی شوند.


اکبریان نیا ضمن اشاره به اینکه باید سردرد‌هایی که بعد از ضربه‌های سخت هنگام وقوع تصادف و یا نزاع و دعوا رخ می‌دهند را جدی بگیریم، بیان کرد: هنگامی که بیمار احساس می‌کند، سردرد هایش در حال تشدید شدن هستند و سیر پیشرونده ای دارند، یعنی ابتدا خفیف بوده اند و به مرور زمان شدید شده اند، حتما باید به پزشک مراجعه کند.


وی در خصوص سایر علائم سردرد‌های خطرناک توضیح داد: باید به سردرد‌های ناگهانی که همراه با تهوع، گیجی و منگی، هزیان، اختلال عملکرد مغزی، اختلال سطح هوشیاری، خواب آلودگی، ضعف و بی حالی هستند، اهمیت داده شود، چرا که در صورت عدم مراجعه به پزشک در مواجهه با آن‌ها بیمار با عواقب جبران ناپذیری رو به رو می‌شود.


این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه بهتر ست افراد در مواجهه با هر نوع سردردی به پزشک مراجعه کنند چرا که ممکن است با سردرد‌های مزمن که به دلیل خستگی و یا ابتلا به میگرن رخ می‌دهند، اشتباه گرفته شوند، متذکر شد: افردی که دچار تومور مغزی هستند، در اوایل سردرد‌های این چنینی دارند و توصیه می شود کسانی که دچار سردرد هستند، حداقل یکبار به پزشک مراجعه کنند و یک بررسی اولیه انجام دهند و اگر در بررسی اولیه مورد خاصی مشاهده نشد به حساب سردرد‌های عصبی گذاشته می‌شود و در غیر این صورت روند درمان آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha