پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 298601

تقریبا تمام سلول‌های موجود در بدن یک ساعت درونی دارند و ساعت موجود در مغز ساعت‌های موجود در بافت‌های محیطی را تنظیم می کند. نتایج پژوهش‌های محققان آمریکایی نشان می ‌دهد بروز اشکال در این سیستم با اختلال در متابولیسم همراه است.

سرساعت غذا بخورید، چاق نمی‌شوید

سلامت نیوز:تقریبا تمام سلول‌های موجود در بدن یک ساعت درونی دارند و ساعت موجود در مغز ساعت‌های موجود در بافت‌های محیطی را تنظیم می کند. نتایج پژوهش‌های محققان آمریکایی نشان می ‌دهد بروز اشکال در این سیستم با اختلال در متابولیسم همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،آنان معتقدند علاوه بر این که  چرخه روز و شب ریتم‌های رفتاری مانند خواب را کنترل می کنند، مصرف غذا هم یک عامل مهم در تنظیم ساعت‌های محیطی است. به عنوان مثال شام دیر هنگام باعث افزایش احتمال ابتلا به چاقی و دیابت می‌شود.ادامه مطلب را در این باره مطالعه کنید :  

چند پیشنهاد

متاسفانه امروزه در دنیای پرمشغله ، افراد برای نخوردن غذا در ساعات معین بهانه‌های گوناگونی دارند. یکی از عوامل ایجاد بی‌نظمی در الگوی منظم غذایی، درگیری‌های شغلی افراد است.

اما می توان با برنامه ریزی دقیق هر روز در زمان مشخص وعده غذایی را میل کرد.صبحانه، حدود ساعت 8 صبحخوردن صبحانه نیم تا یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب مهم است. صبحانه یکی از وعده‌های غذایی مهم است زیرا پس از 7 تا 8 ساعت خواب و دریافت نکردن مواد غذایی توسط بدن، قند خون را تنظیم می‌کند. علاوه بر تنظیم قند خون، وعده صبحانه به افزایش انرژی شما کمک می‌کند. 

ناهار، حدود ساعت 12 ظهر

خوردن وعده‌های غذایی کم‌حجم اما با فاصله زمانی کم بهتر از وعده‌های غذایی حجیم با فواصل زمانی زیاد است. حذف وعده ناهار به معنای محروم کردن بدن از مواد مغذی ضروری و انرژی لازم برای انجام دادن فعالیت‌هاست.از آن‌جا که معمولاً ساعتی که وعده ناهار باید صرف شود، پرمشغله‌ترین ساعت روز محسوب می‌شود، لازم است که شما برای صرف این وعده در ساعت معین برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

 شام، حدود ساعت 19

وعده شام باید 2 تا 3 ساعت پس از میان‌وعده صرف شود. محتویات این وعده شبیه وعده ناهار است، اما باید از گزینه‌های کم‌کالری‌تر و به اصطلاح سبک‌تری استفاده کنید. برنج قهوه‌ای، نان سبوس‌دار، گوشت کم‌چرب، ماهی و سبزی‌ها برای شام مناسب هستند. 

یک رژیم همیشگی 

اگر شما خودتان را طوری عادت بدهید که در زمان معین وعده غذایی را میل کنید در واقع به جای گرفتن رژیم های سخت و طاقت فرسا برای لاغر شدن رژیم ساده زمانی گرفته اید و حتی مجبور نمی شوید بعضی غذاها را حذف کنید .

بسیاری از افراد برای لاغر شدن همیشه در حال شمردن کالری غذاهایشان هستند اما نمی دانند که زمان غذا خوردن مهم تر از محتوای غذایی است که می خوریم .همان طور که می دانید مقدار غذا و محتوای غذایی در تغییرات وزن بسیار موثر است اما ساعت غذا خوردن نیز تاثیر زیادی بر وضعیت بدن، دریافت کالری و مواد مغذی دارد. 

زمان مناسب خوردن میان وعده

خوردن میان وعده در رژیم های غذایی بسیار موثر است و متخصصان تغذیه بسیار بر  آن تاکید دارند زیرا سبب جلوگیری از خوردن زیاد مواد غذایی در وعده های ناهار و شام می شود .اگر قبل از ناهار احساس گرسنگی می کنید خوردن میان وعده های سالم مانند کلم بروکلی همراه با هویج یا ماست کم چرب ، برش های سیب همراه با کره بادام زمینی در ساعت 10صبح  و  4 بعد از ظهر می تواند انتخاب مفیدی باشد. مواد غذایی که نیاز به جویدن زیاد دارند در احساس سیری طولانی مدت شما تاثیر می گذارند و بهترین مواد غذایی برای میان وعده هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha