پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 298604

آیا تا به حال، برایتان پیش آمده است که در یک شرایط دشوار و پر استرس، شاهد بروز ناگهانی و غیرقابل توضیح بثورات پوستی باشید؟ در این صورت شما به هیچ وجه دچار آلرژی نیستید و چیزی که آن را تجربه کرده‌اید مشکلی به نام کهیر استرسی است.

آیا استرس می‌تواند باعث بروز کهیر شود؟

سلامت نیوز:آیا تا به حال، برایتان پیش آمده است که در یک شرایط دشوار و پر استرس، شاهد  بروز ناگهانی و غیرقابل توضیح بثورات پوستی باشید؟ در این صورت شما به هیچ وجه دچار آلرژی نیستید و چیزی که آن را تجربه کرده‌اید  مشکلی به نام کهیر استرسی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،تشخیص این بثورات از یک واکنش آلرژیک یا گزیدگی های متعدد حشرات ممکن است کار دشواری باشد. در ادامه مطلب، به مشخصات این واکنش پوستیِ کمتر شناخته شده پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.  کهیر استرسی چیست؟شاید درک این مفهوم که یک وضعیت عاطفی مانند استرس بتواند در بدن عوارض فیزیکی ایجاد کند برای بسیاری از ما دشوار باشد، اما مدتی است پزشکان پی برده‌اند که  استرس می‌تواند تأثیرات آنی روی چند عملکرد فیزیکی بدن داشته باشد.

عملکردهایی  مانند هضم، تمرکز، خواب و فشار خون برخی نمونه‌های این عملکردها هستند. با این حال بسیاری از مردم نمی دانند که استرس می‌تواند عامل بروز یک مشکل پوستی به نام کهیر استرسی نیز باشد. کهیر استرسی می‌تواند در هر جایی از بدن ظاهر شود و ممکن است به شکل یک هاله، مجموعه‌ای از گزیدگی‌ها  یا  یک واکنش پوستی آلرژیک به نظر برسد.

برجستگی‌های تاول‌مانندی که روی پوست ظاهر می شوند معمولا احساس خارش ایجاد می‌کنند و حتی ممکن است  برخی از افراد در ناحیه آسیب دیده احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن داشته باشند.

استرس همچنین می‌تواند باعث تشدید مشکلات مزمن پوستی مانند پسوریازیس، آکنه روزاسه و اگزما شود. کهیر استرسی واکنشی است که احتمال بروز آن در بیشتر افراد وجود دارد اما معمولا زنان و افراد بین 30 تا 50 سال بیشتر مستعد بروز این مشکل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha